Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara (CROSBI ID 434840)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Kurtoić, Martin
Sjerić, Momir
hrvatski
Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara
Cilj ovog rada je bio simulacijski pokazati potencijal sustava nasumičnog isključivanja cilindara kod Ottovih motora. Prvenstveno je bilo potrebno odabrati Ottov motor na kojem će se bazirati simulacijski model. Nadalje je bilo potrebno kalibrirati komponente simulacijskog modela kako bi simulirani motor imao što sličniju radnu karakteristiku. Odrađena je obrada simulacijskih podataka kako bi se dobila specifična efektivna potrošnja goriva za normalan rad motora koja je kasnije korištena kao polazna točka za evaluaciju efikasnosti rada motora s DSF (eng. “Dynamic skip fire”) sustavom. Nakon simuliranja normalnog rada motora potrebno je bilo prilagoditi simulaciju za DSF način rada. Kontrolom različitih gustoća paljenja opisan je način rada motora u praznom hodu kada je isti opremljen DSF sustavom. Daljnji interes ovog rada nalazio se u analizi razdiobe energije kod normalnog rada motora i onog sa nasumičnim isključivanjem cilindara. Naposljetku se izvršilo definiranje strategije rada motora kod djelomičnih opterećenja sa ciljem postizanja minimalne potrošnje i maksimalne učinkovitosti uz opisivanje preventivnih mjera za spriječavanje detonantnog izgaranja.
simulacija Ottovog motora ; nasumično isključivanje cilindara ; energetska bilanca motora ; strategija rada motora
nije evidentirano
engleski
Optimization of Engine Management with the Random Cylinder Deactivation Technology
nije evidentirano
simulation of SI engine ; random cylinder deactivation ; energy balance ; engine management
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
23.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb