Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara (CROSBI ID 434840)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Kurtoić, Martin Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara / Sjerić, Momir (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2020

Podaci o odgovornosti

Kurtoić, Martin

Sjerić, Momir

hrvatski

Optimizacija upravljanja radom motora kod nasumičnog isključivanja cilindara

Cilj ovog rada je bio simulacijski pokazati potencijal sustava nasumičnog isključivanja cilindara kod Ottovih motora. Prvenstveno je bilo potrebno odabrati Ottov motor na kojem će se bazirati simulacijski model. Nadalje je bilo potrebno kalibrirati komponente simulacijskog modela kako bi simulirani motor imao što sličniju radnu karakteristiku. Odrađena je obrada simulacijskih podataka kako bi se dobila specifična efektivna potrošnja goriva za normalan rad motora koja je kasnije korištena kao polazna točka za evaluaciju efikasnosti rada motora s DSF (eng. “Dynamic skip fire”) sustavom. Nakon simuliranja normalnog rada motora potrebno je bilo prilagoditi simulaciju za DSF način rada. Kontrolom različitih gustoća paljenja opisan je način rada motora u praznom hodu kada je isti opremljen DSF sustavom. Daljnji interes ovog rada nalazio se u analizi razdiobe energije kod normalnog rada motora i onog sa nasumičnim isključivanjem cilindara. Naposljetku se izvršilo definiranje strategije rada motora kod djelomičnih opterećenja sa ciljem postizanja minimalne potrošnje i maksimalne učinkovitosti uz opisivanje preventivnih mjera za spriječavanje detonantnog izgaranja.

simulacija Ottovog motora ; nasumično isključivanje cilindara ; energetska bilanca motora ; strategija rada motora

nije evidentirano

engleski

Optimization of Engine Management with the Random Cylinder Deactivation Technology

nije evidentirano

simulation of SI engine ; random cylinder deactivation ; energy balance ; engine management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33

23.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo