Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj nasumičnog isključivanja cilindara na potrošnju goriva pri vožnji standardiziranim voznim ciklusom (CROSBI ID 434838)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Jakoplić, Marijo Utjecaj nasumičnog isključivanja cilindara na potrošnju goriva pri vožnji standardiziranim voznim ciklusom / Sjerić, Momir (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2020

Podaci o odgovornosti

Jakoplić, Marijo

Sjerić, Momir

hrvatski

Utjecaj nasumičnog isključivanja cilindara na potrošnju goriva pri vožnji standardiziranim voznim ciklusom

U pogledu smanjivanja potrošnje goriva, svi proizvođači motora s unutarnjim izgaranjem nastoje povećati stupanj djelovanja samog motora. Jedno od rješenja je sustav isključivanja cilindara. Isključivanjem rada jednog ili više cilindara, motor radi u povoljnijem režimu rada kako bi se postigla što manja potrošnja goriva, posebno pri niskom opterećenju i manjim brzinama vrtnje. Istodobno, pri većim opterećenjima i većim brzinama vrtnje, svi cilindri su uključeni, što znači da korisnik i dalje raspolaže dovoljno snažnim motorom u pogledu performansi vozila. U ovom radu opisan je sustav nasumičnog isključivanja cilindara, DSF, gdje se deaktivacija pojedinih cilindara provodi na razini pojedinih ciklusa. Pri tome se ostvaruje željeni efektivni moment motora uz povoljniju potrošnju goriva. U programskom paketu AVL BOOST izrađen je simulacijski modeli u kojem su analizirane 4 razine isključenosti cilindara koje predstavljaju ekvivalent gustoće paljenja od 25, 50, 75 i 100%. Model motora podešen je tako da daje približne rezultate objavljene od strane proizvođača. Izrađeni su topografski dijagrami specifične efektivne potrošnje goriva za različite razine isključenosti cilindara. Na temelju rezultata iz dijagrama specifične efektivne potrošnje goriva izrađena je optimalna radna mapa motora. S tom optimalnom radnom mapom motora provedena je analiza vožnje po standardiziranom voznom ciklusu te izračunata potrošnja goriva. Na temelju dobivenih rezultata prikazana je ušteda potrošnje goriva.

isključivanje cilindara ; DSF ; AVL BOOST ; potrošnja goriva ; NEDC

nije evidentirano

engleski

Influence of Random Cylinder Deactivation on the Fuel Consumption over the Standardized Vehicle Drive Cycle

nije evidentirano

cylinder deactivation ; DSF ; AVL BOOST ; fuel consumption ; NEDC

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

23.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo