Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

U NIR SPEKTRU NEVIDLJIVI RETUŠ NA SLICI „ADRIENA OŽEGOVIĆ“ IZ GRADSKOG MUZEJA VARAŽDIN (CROSBI ID 693975)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo

Nazor Čorda, Dijana ; Žiljak Gršić, Jana U NIR SPEKTRU NEVIDLJIVI RETUŠ NA SLICI „ADRIENA OŽEGOVIĆ“ IZ GRADSKOG MUZEJA VARAŽDIN // Printing & Design 2020 / Žiljak Gršić, Jana (ur.). Zagreb: FotoSoft (FS), 2020. str. 23-30

Podaci o odgovornosti

Nazor Čorda, Dijana ; Žiljak Gršić, Jana

hrvatski

U NIR SPEKTRU NEVIDLJIVI RETUŠ NA SLICI „ADRIENA OŽEGOVIĆ“ IZ GRADSKOG MUZEJA VARAŽDIN

Polazište ovoga članka je činjenica da su pojedine umjetničke slike tijekom povijesti, bile potpuno ili djelomično preslikane, bilo da su to učinili sami umjetnici autori ili drugi slikari. Takva djela u donjim slojevima skrivaju „tajne“, to jest preslike i podatke koji su zanimljivi za detaljnija proučavanja slojevitosti slike. U slučaju oštećenja preslikanih slika konzervatori-restauratori u muzejima, privatnim radionicama i Hrvatskom restauratorskom zavodu, rade završni retuš/rekonstrukciju slikanoga sloja, ne obazirući se na refleksiju izvan vidljivoga područja, odnosno na njegovu vidljivost ili nevidljivost u bliskom IR području. Retuš se uobičajeno izvodi za vizualnu sliku, ali ne istovremeno i za onu preslikanu, golom oku nevidljivu. Ciljani vidljivi i nevidljivi retuš u bliskom IR području, vidljiv kroz IR kameru, nanošenjem blizanca boja na dvjema umjetničkim slikama, prvi put je izveden metodom InfrareRed teorije 2015. godine. Uz ciljano, namjerno, istovremeno nanošenje nevidljivoga retuša na slike u vizualnom i u IR području, stručnjak može i sasvim slučajno nanijeti nevidljivu rekonstrukciju slikanoga sloja u bliskom IR spektru. Takav je primjer naveden u članku na slici „Adriena Ožegović“. Primjena ove nove metode u konzervatorskorestauratorskoj djelatnosti omogućila je da boja retuša na nedostajućim dijelovima, odnosno oštećenima slikanoga sloja i preparacije, bude jednaka onoj na okolnom izvorniku (originalu) i u NIR području. Time je boja oštećenja u vizualnom i bliskom infracrvenom svjetlu izjednačena s originalom, te je omogućeno cjelovitije sagledavanje slike nakon radova kao i izjednačavanje svojstva originalne boje i retuša u bliskom infracrvenom području. Namjerni i/ili slučajno nevidljivi retuš u NIR spektru moguće je izvesti s bilo kojom vrstom restauratorskih boja.

bliski infracrveni spektar (NIR), blizanci boja, InfraRed teorija, nevidljivi retuš/ rekonstrukcija slikanoga sloja, preslikana slika, vizualni spektar (V)

nije evidentirano

engleski

IN THE NIR SPECTRUM INVISIBLE RETOUCHING OF PAINTINGS „ADRIENA OŽEGOVIĆ“ FROM THE VARAŽDIN CITY MUSEUM

nije evidentirano

near infrared spectrum (NIR), colourant twins, InfraRed theory, invisible retouching/ reconstruction of the painted layer, overpainting, visual spectrum (V)

nije evidentirano

Podaci o prilogu

23-30.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Printing & Design 2020

Žiljak Gršić, Jana

Zagreb: FotoSoft (FS)

2718-3777

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2020

predavanje

04.06.2020-04.06.2020

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano