Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 19436)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | međunarodna recenzija

Intercultural Education - The Position of Roma in Education / Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.) Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef

Lazarević, Suzana

hrvatski

Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju

Tijekom izlaganja radova, teorijskih analiza, rezultata istraživanja i primjera dobre prakse u konstruktivnoj raspravi donijeli su se vrijedni zaključci: školu valja shvaćati kao interkulturalnu zajednicu, a u okviru nje, naučiti učenike osnovnom umijeću uspješnog interkulturalizma: prvo slušati pa tek onda govoriti ; zalagati se za utemeljenje različitih modela odgoja i obrazovanja za Rome, budući da se standardni modeli često pokazuju nedostatnima s obzirom na specifičnosti romske populacije ; nakon provođenja projekata, valja ustrajati na osnaživanju interkulturalnih kompetencija, a posebice kompetencija za rad s romskom djecom ; poraditi na informiranju romskih roditelja o pravima i pozitivnim mjerama za olakšanje participacije djece Roma u odgoju i obrazovanju ; inzistirati na što većem obuhvatu romske djece u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, prvog podsustava odgoja i obrazovanja ; zalagati se za uvođenje romskog jezika, bajaškog dijalekta u osnovne i srednje škole, jer tim jezikom se služi dvije trećine Roma koji žive u Hrvatskoj ; usustaviti daljnji rad na senzibilizaciji učitelja i njihovoj izobrazbi za rad s romskom djecom ; intenziviranje uključenja Roma u udruge i ustanove koje će voditi k većem uključivanju romske djece u proces odgoja i obrazovanja ; uključivanje što više djece Roma u poludnevni boravak u školi ; vođenje trajne skrbi o obrazovanju Romkinja, kao jedne od osnovnih karika u lancu mogućnosti unaprjeđenja položaja Roma u odgoju i obrazovanju ; ustrajavanje na važnosti humanističkog pristupa u obrazovanje kao temelja za suživot, snošljivost i toleranciju ; uključivanje studenata u projekte i njihovo volontiranje u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima ; neuključenost Roma u odgojno-obrazovni sustav stvara začarani krug nemogućnosti pronalaženja posla te se preporuča stipendiranje Roma i omogućavanje smještaja u učeničke domove ; kako je glazba idealan medij za izgradnju mostova između različitih kultura i stjecanje tolerancije, preporuča se posvećenost glazbi kao mediju neverbalne komunikacije koja olakšava interkulturalnu komunikaciju ; potreba i važnost uključivanja roditelja u odgojno-obrazovni sustav i izvannastavne aktivnosti. Navedeni zaključci upućuju na potrebu sustavnih, kontinuiranih i primjerenih programa i projekata koji će utemeljiti kvalitetan sustav odgoja i obrazovanja Roma u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske te težiti k uključivanju roditelja u život i rad škole kao i šire društvene zajednice. Promicanjem kulturnog identiteta Roma, osvješćivanjem potreba osjetljivih skupina te doprinosom smanjivanju marginalizacije i diskriminirajućih praksi prema Romima, omogućavanjem čestih kontakata i suradničkih odnosa između romskih i svih ostalih roditelja, djece i učitelja u različitim aktivnostima u školi i zajednici, bavio se Projekt RO-ufos-luna-MI. Praksa se pokazala kao važan čimbenik u provođenju tolerancije i izgradnji mostova između različitih kultura, te je potvrđena misao vodilja Projekta, o važnosti ŽIVJETI SA UMJESTO ŽIVJETI PORED.

obrazovanje za interkulturalizam, pozicija Roma u obrazovanju

nije evidentirano

engleski

Intercultural Education - The Position of Roma in Education

Tijekom izlaganja radova, teorijskih analiza, rezultata istraživanja i primjera dobre prakse u konstruktivnoj raspravi donijeli su se vrijedni zaključci: školu valja shvaćati kao interkulturalnu zajednicu, a u okviru nje, naučiti učenike osnovnom umijeću uspješnog interkulturalizma: prvo slušati pa tek onda govoriti ; zalagati se za utemeljenje različitih modela odgoja i obrazovanja za Rome, budući da se standardni modeli često pokazuju nedostatnima s obzirom na specifičnosti romske populacije ; nakon provođenja projekata, valja ustrajati na osnaživanju interkulturalnih kompetencija, a posebice kompetencija za rad s romskom djecom ; poraditi na informiranju romskih roditelja o pravima i pozitivnim mjerama za olakšanje participacije djece Roma u odgoju i obrazovanju ; inzistirati na što većem obuhvatu romske djece u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, prvog podsustava odgoja i obrazovanja ; zalagati se za uvođenje romskog jezika, bajaškog dijalekta u osnovne i srednje škole, jer tim jezikom se služi dvije trećine Roma koji žive u Hrvatskoj ; usustaviti daljnji rad na senzibilizaciji učitelja i njihovoj izobrazbi za rad s romskom djecom ; intenziviranje uključenja Roma u udruge i ustanove koje će voditi k većem uključivanju romske djece u proces odgoja i obrazovanja ; uključivanje što više djece Roma u poludnevni boravak u školi ; vođenje trajne skrbi o obrazovanju Romkinja, kao jedne od osnovnih karika u lancu mogućnosti unaprjeđenja položaja Roma u odgoju i obrazovanju ; ustrajavanje na važnosti humanističkog pristupa u obrazovanje kao temelja za suživot, snošljivost i toleranciju ; uključivanje studenata u projekte i njihovo volontiranje u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima ; neuključenost Roma u odgojno-obrazovni sustav stvara začarani krug nemogućnosti pronalaženja posla te se preporuča stipendiranje Roma i omogućavanje smještaja u učeničke domove ; kako je glazba idealan medij za izgradnju mostova između različitih kultura i stjecanje tolerancije, preporuča se posvećenost glazbi kao mediju neverbalne komunikacije koja olakšava interkulturalnu komunikaciju ; potreba i važnost uključivanja roditelja u odgojno-obrazovni sustav i izvannastavne aktivnosti. Navedeni zaključci upućuju na potrebu sustavnih, kontinuiranih i primjerenih programa i projekata koji će utemeljiti kvalitetan sustav odgoja i obrazovanja Roma u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske te težiti k uključivanju roditelja u život i rad škole kao i šire društvene zajednice. Promicanjem kulturnog identiteta Roma, osvješćivanjem potreba osjetljivih skupina te doprinosom smanjivanju marginalizacije i diskriminirajućih praksi prema Romima, omogućavanjem čestih kontakata i suradničkih odnosa između romskih i svih ostalih roditelja, djece i učitelja u različitim aktivnostima u školi i zajednici, bavio se Projekt RO-ufos-luna-MI. Praksa se pokazala kao važan čimbenik u provođenju tolerancije i izgradnji mostova između različitih kultura, te je potvrđena misao vodilja Projekta, o važnosti ŽIVJETI SA UMJESTO ŽIVJETI PORED.

intercultural education, the position of Roma in education

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2015.

978-953-6965-42-7

596

objavljeno

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija