Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama (CROSBI ID 693950)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krampač Grljušić, Aleksandra ; Žic Ralić, Anamarija ; Akšamović, Dora
hrvatski
Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama
Inkluzivno obrazovanje predstavlja izazov koje uvelike ovisi o kvaliteti ostvarene suradnje. Kvalitetna suradnja i partnerski odnos roditelja i učitelja značajan su čimbenik uspješnog uključivanja učenika s teškoćama u inkluzivno obrazovanje. Suradnja između učitelja i roditelja poželjna je i neizbježna te utječe na djetetovo učenje, osobni razvoj i ponašanje. Cilj je ovoga rada ispitati doživljaj suradnje roditelja s učiteljima te na temelju saznanja o iskustvima roditelja utvrditi kako unaprijediti i potaknuti njihovu međusobnu suradnju. Roditelj učenika s teškoćama kroz intervju opisao je različita pozitivna i negativna iskustva vezana uz uključivanje svojeg djeteta u odgojno-obrazovni sustav, od predškolskog odgoja i obrazovanja, preko donošenja odluke o primjernom programu obrazovanja, tranzicije iz predškolskog u osnovnoškolski sustav do suradnje tijekom osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Suradnja između škole i roditelja neprekidan je kružni proces i uključuje komunikaciju, uzajamnost i obostrano poštovanje pri čemu je učenik u središtu. Spremnost učitelja za suradnju, međusobno uvažavanje i obostrani angažman u pronalaženju najboljih rješenja za dijete glavne su odrednice pozitivnog ili negativnog iskustva roditelja. Pozitivna iskustva u suradnji s učiteljima ublažavaju stres koji roditelji djeteta s teškoćama u razvoju svakodnevno podnose. Suradnja između roditelja i učitelja zahtijeva novi način razmišljanja te uključuje izravnu, otvorenu i upornu komunikaciju kao i aktivno uključivanje učenika u proces rješavanja problema. Škole trebaju oblikovati usluge prema potrebama svakog pojedinca, stoga je potrebno, više nego do sada, jačati kompetencije stručnjaka za ostvarivanje kvalitetne suradnje što se prvenstveno odnosi na vještine učinkovite i prikladne komunikacije, aktivnog slušanja i asertivnosti.
suradnja, inkluzija, roditelji
nije evidentirano
engleski
Partnership for Inclusive Education: Parent of Student with Disabilites
nije evidentirano
Partnership, Inclusion, Parents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
61-63.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica.
Osijek:
978-953-6965-98-4
Podaci o skupu
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
predavanje
17.09.2020-18.09.2020
Osijek, Hrvatska