Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama (CROSBI ID 693950)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Krampač Grljušić, Aleksandra ; Žic Ralić, Anamarija ; Akšamović, Dora Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija et al. (ur.). Osijek, 2020. str. 61-63

Podaci o odgovornosti

Krampač Grljušić, Aleksandra ; Žic Ralić, Anamarija ; Akšamović, Dora

hrvatski

Suradnja u inkluzivnom obrazovanju: Roditelj učenika s teškoćama

Inkluzivno obrazovanje predstavlja izazov koje uvelike ovisi o kvaliteti ostvarene suradnje. Kvalitetna suradnja i partnerski odnos roditelja i učitelja značajan su čimbenik uspješnog uključivanja učenika s teškoćama u inkluzivno obrazovanje. Suradnja između učitelja i roditelja poželjna je i neizbježna te utječe na djetetovo učenje, osobni razvoj i ponašanje. Cilj je ovoga rada ispitati doživljaj suradnje roditelja s učiteljima te na temelju saznanja o iskustvima roditelja utvrditi kako unaprijediti i potaknuti njihovu međusobnu suradnju. Roditelj učenika s teškoćama kroz intervju opisao je različita pozitivna i negativna iskustva vezana uz uključivanje svojeg djeteta u odgojno-obrazovni sustav, od predškolskog odgoja i obrazovanja, preko donošenja odluke o primjernom programu obrazovanja, tranzicije iz predškolskog u osnovnoškolski sustav do suradnje tijekom osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Suradnja između škole i roditelja neprekidan je kružni proces i uključuje komunikaciju, uzajamnost i obostrano poštovanje pri čemu je učenik u središtu. Spremnost učitelja za suradnju, međusobno uvažavanje i obostrani angažman u pronalaženju najboljih rješenja za dijete glavne su odrednice pozitivnog ili negativnog iskustva roditelja. Pozitivna iskustva u suradnji s učiteljima ublažavaju stres koji roditelji djeteta s teškoćama u razvoju svakodnevno podnose. Suradnja između roditelja i učitelja zahtijeva novi način razmišljanja te uključuje izravnu, otvorenu i upornu komunikaciju kao i aktivno uključivanje učenika u proces rješavanja problema. Škole trebaju oblikovati usluge prema potrebama svakog pojedinca, stoga je potrebno, više nego do sada, jačati kompetencije stručnjaka za ostvarivanje kvalitetne suradnje što se prvenstveno odnosi na vještine učinkovite i prikladne komunikacije, aktivnog slušanja i asertivnosti.

suradnja, inkluzija, roditelji

nije evidentirano

engleski

Partnership for Inclusive Education: Parent of Student with Disabilites

nije evidentirano

Partnership, Inclusion, Parents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

61-63.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica.

Osijek:

978-953-6965-98-4

Podaci o skupu

4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam

predavanje

17.09.2020-18.09.2020

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano