Pregled bibliografske jedinice broj: 1079789
Emocionalni i preferencijski aspekt glazbenoga iskustva učenika kao osnova za interkulturalno učenje
Emocionalni i preferencijski aspekt glazbenoga iskustva učenika kao osnova za interkulturalno učenje // IV. međunarodna znanstvena i stručna konferencija OBRAZOVANJE ZA INTERKULTURALIZAM / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 69-70 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1079789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalni i preferencijski aspekt glazbenoga
iskustva učenika kao osnova za interkulturalno
učenje
(Emotional and Preferential Aspects of Student
Musical Experience as a Basis for Intercultural
Learning)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-6965-98-4
Skup
IV. međunarodna znanstvena i stručna konferencija OBRAZOVANJE ZA INTERKULTURALIZAM
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocije, glazbene preferencije, glazbe svijeta, interkulturalnost
(emotions, musical preferences, world music, interculturalism)
Sažetak
Prenošenje emocija glazbom imanentno je svim kulturama svijeta. Ta glazbena funkcija analitički se može promatrati kroz niz odrednica koje oblikuju glazbeno djelo – od tonskoga sustava, preko tempa, ritma, dinamike, artikulacije pa sve do izvođača koji sukladno svojoj interpretaciji mogu utjecati na intenzitet doživljene emocije ili čak u potpunosti izmijeniti percipiranu emociju. Osim emocija, glazbene su preferencije, kao procjene sviđanja djela, važan aspekt glazbenoga iskustva slušatelja koji postavlja osnovu za glazbeni interkulturalni odgojno-obrazovni rad. U radu se istražuje utjecaj dobi, spola i poznavanja glazbenoga ulomka na doživljavanje emocija i glazbene preferencije. U istraživanju su učenici prvoga i četvrtoga razreda osnovne škole slušali pet pjesama u izvođenju dječjega zbora i pet glazbenih primjera glazbe svijeta te su uz svaki promjer, odabiranjem jedne od četiriju emocija suprotnih valencija pozitivno – negativno (sretno – tužno) i aktivno – neaktivno (uzbuđeno – mirno), iskazivali doživljenu emociju. Uz doživljenu su emociju učenici utvrđivali stupanj preferencije glazbenoga djela, kao i poznatost glazbenoga ulomka. Iako je svaki vokalni glazbeni primjer imao tekst na drugom svjetskom jeziku, koji bi izdvojen od glazbe nosio specifičnu zvučnu sliku i značenje, dobiveni rezultati pokazuju dominantnost glazbe u izazivanju emocija kod učenika. Rezultati istraživanja potvrdili su univerzalnost glazbe u emocionalnoj ekspresivnosti te navode na zaključak kako emocionalna i preferencijalna otvorenost učenika prema glazbi nadilaze kulturološke okvire.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost