Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalni i preferencijski aspekt glazbenoga iskustva učenika kao osnova za interkulturalno učenje (CROSBI ID 693936)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Škojo, Tihana Emocionalni i preferencijski aspekt glazbenoga iskustva učenika kao osnova za interkulturalno učenje / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija et al. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 69-70

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Emocionalni i preferencijski aspekt glazbenoga iskustva učenika kao osnova za interkulturalno učenje

Prenošenje emocija glazbom imanentno je svim kulturama svijeta. Ta glazbena funkcija analitički se može promatrati kroz niz odrednica koje oblikuju glazbeno djelo – od tonskoga sustava, preko tempa, ritma, dinamike, artikulacije pa sve do izvođača koji sukladno svojoj interpretaciji mogu utjecati na intenzitet doživljene emocije ili čak u potpunosti izmijeniti percipiranu emociju. Osim emocija, glazbene su preferencije, kao procjene sviđanja djela, važan aspekt glazbenoga iskustva slušatelja koji postavlja osnovu za glazbeni interkulturalni odgojno-obrazovni rad. U radu se istražuje utjecaj dobi, spola i poznavanja glazbenoga ulomka na doživljavanje emocija i glazbene preferencije. U istraživanju su učenici prvoga i četvrtoga razreda osnovne škole slušali pet pjesama u izvođenju dječjega zbora i pet glazbenih primjera glazbe svijeta te su uz svaki promjer, odabiranjem jedne od četiriju emocija suprotnih valencija pozitivno – negativno (sretno – tužno) i aktivno – neaktivno (uzbuđeno – mirno), iskazivali doživljenu emociju. Uz doživljenu su emociju učenici utvrđivali stupanj preferencije glazbenoga djela, kao i poznatost glazbenoga ulomka. Iako je svaki vokalni glazbeni primjer imao tekst na drugom svjetskom jeziku, koji bi izdvojen od glazbe nosio specifičnu zvučnu sliku i značenje, dobiveni rezultati pokazuju dominantnost glazbe u izazivanju emocija kod učenika. Rezultati istraživanja potvrdili su univerzalnost glazbe u emocionalnoj ekspresivnosti te navode na zaključak kako emocionalna i preferencijalna otvorenost učenika prema glazbi nadilaze kulturološke okvire.

emocije, glazbene preferencije, glazbe svijeta, interkulturalnost

nije evidentirano

engleski

Emotional and Preferential Aspects of Student Musical Experience as a Basis for Intercultural Learning

nije evidentirano

emotions, musical preferences, world music, interculturalism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

69-70.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-98-4

Podaci o skupu

4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam

predavanje

17.09.2020-18.09.2020

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija