Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Higijenske navike učenika razredne nastave s naglaskom na redovito održavanje oralne higijene (CROSBI ID 434738)

Ocjenski rad | diplomski rad

Brdar, Valentina Higijenske navike učenika razredne nastave s naglaskom na redovito održavanje oralne higijene / Bogut, Irella (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Brdar, Valentina

Bogut, Irella

hrvatski

Higijenske navike učenika razredne nastave s naglaskom na redovito održavanje oralne higijene

Briga o vlastitom tijelu, odnosno osobna higijena tijela i njezino redovito održavanje sastavni su dio života svakoga čovjeka. Roditelji nas od najranije dobi uče redovitom održavanju higijene tijela i govore nam o njezinoj važnosti. Redovito provođenje higijene pridonosi dobrom zdravlju i čistom tijelu. Naglasak je oduvijek bio i na redovitom održavanju oralne higijene, tj. higijene usta i usne šupljine, zato što su zubi ogledalo našeg zdravlja. Cilj je ovog diplomskog rada ispitati kakve su higijenske navike učenika mlađe školske dobi, čiji je naglasak na redovitom održavanju oralne higijene, održavaju li učenici osobnu higijenu tijela samostalno ili uz pomoć roditelja, pohađaju li njihov razred učenici koji nemaju uredno razvijene higijenske navike te ujedno ispitati razinu svijesti učenika o važnosti higijene tijela i higijene usne šupljine i usta. Također, svrha ovoga rada je proučiti literaturu koja se odnosi na higijenu tijela, koja uključuje i oralnu higijenu. Istraživanje u obliku anketa provela sam u Osnovnoj školi „Antun Gustav Matoš“ Vinkovci u 3. i 4. razredima. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 115 učenika, od kojih 50 učenika ženskog spola i 65 učenika muškog spola. Ankete su provedene u pisanom obliku i u potpunosti su anonimne. Prva se anketa odnosi na osobnu higijenu tijela i sadrži deset pitanja, dok se druga anketa odnosi na oralnu higijenu i sadrži devet pitanja. Teorijski dio rada obuhvaća teme: osobna higijena, higijenske navike, oralna higijena, građa, razvoj i bolesti zuba, bolesti u djece mlađe školske dobi, sredstva u provođenju oralne higijene, pranje zuba, ekstrakcija zuba, ozoniranje zuba, stomatološki pregled, zdravstveni odgoj u razrednoj nastavi i zastupljenost higijene u udžbenicima Prirode i društva, a empirirjski dio rada odnosi se na rezultate anketa provedenih u Osnovnoj školi „Antun Gustav Matoš“ Vinkovci na uzorku od 115 učenika. Istraživanje je pokazalo kako većina učenika ima uredno razvijene higijenske navike i kako su svjesni važnosti očuvanja zdravlja. Ključnu ulogu u provođenju higijene kod djece imaju roditelji, čija je zadaća osigurati provođenje pravilne higijene tijela, kao i oralne higijene. Osim roditelja, bitnu ulogu imaju i učitelji. Kroz odgojno-obrazovne ustanove, poput škole, djeca mogu biti informirana i motivirana za brigu o vlastiiom zdravlju od strane učitelja.

djeca mlađe školske dobi, higijena, higijenske navike, oralna higijena, zdravlje, roditelji, učitelji

nije evidentirano

engleski

The hygienic habits of early grades primary school students with an emphasis on regular oral hygiene

nije evidentirano

junior school children, hygiene, hygiene habits, oral hygiene, health, parents, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

73

21.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti