Pedagoška kultura internacionalizacije obrazovanja (CROSBI ID 693927)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja ; Sili, Andrijana ; Červenjak Kmoniček, Jelena
hrvatski
Pedagoška kultura internacionalizacije obrazovanja
Pedagošku kulturu čine vrijednosti, vjerovanja, tradicije i običaji u kojoj se ističe odgojna dimenzija škole. Učitelji i nastavnici mogu biti pokretači promjena pedagoške kulture škole koji svojim aktivnim sudjelovanjem u cjeloživotnom učenju doprinose skrivenom kurikulumu škole. U školama pozitivne pedagoške kulture učitelji i nastavnici profesionalno se razvijaju, surađuju, kolegijalni su i stečene kompetencije prenose u svoju školsku zajednicu. Pozitivna kultura škole podržava cjeloživotno učenje, zajedničke vizije, kolegijalnost i suradnju. Pregledom literature uočavaju se različite pedagoške kulture i s njima povezane pedagogije kao što su kultura internacionalizacije, globalizacije, standardizacije, rangiranja i privatizacije obrazovanja, kultura virtualnog svijeta i otvorenih pedagoških izvora. U ovom je radu dan pregled literature o pedagoškim kulturama i međunarodnim i nacionalnim dokumentima koji omogućavaju učiteljima i nastavnicima programe za cjeloživotno učenje kroz mobilnosti i projekte. Pedagoška kultura trebala bi poticati internacionalizaciju obrazovanja putem koje će učitelji i nastavnici kroz međunarodnu suradnju stjecati nove kompetencije i iskustva. Republika Hrvatska potpisnica je niza normativnih i strategijsko-razvojnih dokumenata koji promiču viziju razvoja europskog društva kao socijalne zajednice u kojoj se potiče cjeloživotno učenje. Cjeloživotnim se učenjem putem mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i nastavnici prilagođavaju novim globalnim izazovima, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva s kojima jačaju sebe i prenose u kulturu svoje škole filozofiju interkulturalnog obrazovanja. Učitelji i nastavnici trebaju biti interkulturni posrednici koji će ulaziti u odnose s različitim kulturama, sukreirati pozitivnu kulturu škole koja prepoznaje različitost kao bogatstvo te se kao takva pozicionira u lokalnoj zajednici, a pri tome doprinosi transformaciji obrazovanja.
interkulturalno obrazovanje, internacionalizacija obrazovanja, pedagoška kultura škole
nije evidentirano
engleski
Pedagogical Culture of the Internationalization of Education
Pedagošku kulturu čine vrijednosti, vjerovanja, tradicije i običaji u kojoj se ističe odgojna dimenzija škole. Učitelji i nastavnici mogu biti pokretači promjena pedagoške kulture škole koji svojim aktivnim sudjelovanjem u cjeloživotnom učenju doprinose skrivenom kurikulumu škole. U školama pozitivne pedagoške kulture učitelji i nastavnici profesionalno se razvijaju, surađuju, kolegijalni su i stečene kompetencije prenose u svoju školsku zajednicu. Pozitivna kultura škole podržava cjeloživotno učenje, zajedničke vizije, kolegijalnost i suradnju. Pregledom literature uočavaju se različite pedagoške kulture i s njima povezane pedagogije kao što su kultura internacionalizacije, globalizacije, standardizacije, rangiranja i privatizacije obrazovanja, kultura virtualnog svijeta i otvorenih pedagoških izvora. U ovom je radu dan pregled literature o pedagoškim kulturama i međunarodnim i nacionalnim dokumentima koji omogućavaju učiteljima i nastavnicima programe za cjeloživotno učenje kroz mobilnosti i projekte. Pedagoška kultura trebala bi poticati internacionalizaciju obrazovanja putem koje će učitelji i nastavnici kroz međunarodnu suradnju stjecati nove kompetencije i iskustva. Republika Hrvatska potpisnica je niza normativnih i strategijsko-razvojnih dokumenata koji promiču viziju razvoja europskog društva kao socijalne zajednice u kojoj se potiče cjeloživotno učenje. Cjeloživotnim se učenjem putem mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i nastavnici prilagođavaju novim globalnim izazovima, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva s kojima jačaju sebe i prenose u kulturu svoje škole filozofiju interkulturalnog obrazovanja. Učitelji i nastavnici trebaju biti interkulturni posrednici koji će ulaziti u odnose s različitim kulturama, sukreirati pozitivnu kulturu škole koja prepoznaje različitost kao bogatstvo te se kao takva pozicionira u lokalnoj zajednici, a pri tome doprinosi transformaciji obrazovanja.
intercultural education, internationalization of education, pedagogical culture of a school
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-47.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-98-4
Podaci o skupu
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
predavanje
17.09.2020-18.09.2020
Osijek, Hrvatska