Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poduzetničke kompetencije u kreativnim i kulturnim industrijama (CROSBI ID 434719)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bračun, Sanja Poduzetničke kompetencije u kreativnim i kulturnim industrijama / prof. dr. sc. Sanja Pferifer (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2020

Podaci o odgovornosti

Bračun, Sanja

prof. dr. sc. Sanja Pferifer

hrvatski

Poduzetničke kompetencije u kreativnim i kulturnim industrijama

Uloga kreativnih i kulturnih industrija (KKI) u gospodarski razvijenim zemljama nije ograničena samo na djelokrug rada unutar kulture i umjetnosti te zaštite i promicanja kulturno- povijesnog nasljeđa, već sve više postaje snažan pokretač transformacije nacionalnog gospodarstva. UNESCO redovito u svojim izvještajima prepoznaje KKI kao dio najbrže rastućeg sektora u pogledu stvaranja prihoda i potencijala zapošljavanja pogotovu mladih. Na temelju tih spoznaja Hrvatska 2015. g. provodi prvo mapiranje svojih KKI-ja kako bi se strukturirao i kvantificirao njihov opseg te prepoznale mogućnosti utjecaja na gospodarski rast. Pri povezivanju potencijala tržišta KKI-ja sa sustavom visokog obrazovanja, koji mlade priprema za zanimanja unutar KKI-ja, sve je izraženiji jaz u vidu izazova prilagođavanja ishoda učenja aktualnim potrebama tržišta rada. Učinkovitost kritičkog razmišljanja i rješavanja problema, kulturna svijest kao i nadogradnja društvenih, emocionalnih i socijalnih vještina – postaju sve važniji ishodi učenja, koji omogućavaju aktivno uključivanje pojedinaca u razvoj gospodarstva i cijelog društva. Obrazovni je sustav pri tome pozvan poticati i njihov poduzetnički potencijal, pomažući im prepoznati postojeća i dodatno razvijati nova poduzetnička znanja i vještine kako bi kao mladi obrazovani ljudi uspješno preuzeli odgovornost za svoju budućnost. Poduzetničko obrazovanje na visokim učilištima koja obrazuju mlade za buduća zanimanja unutar KKI-ja relativno je neistraženo područje, što otvara dodatnu mogućnost za unapređenje njihovih studijskih programa u cilju prilagođavanja aktualnim potrebama tržišta. Nastojeći ukazati na potencijal KKI-ja u Hrvatskoj te premostiti trenutno nisku zastupljenost poduzetničkog obrazovanja u njihovim studijskim programima, cilj je doktorske disertacije predložiti konceptualni okvir poduzetničkog obrazovanja, koji respektira postojeću razinu poduzetničkih kompetencija studenata te potiče njihov interes za poduzetničko obrazovanje i buduće poduzetničke namjere. Predloženi konceptualni okvir poduzetničkog obrazovanja razvijen je na temelju rezultata prethodnih znanstvenih istraživanja iz područja poduzetničkog obrazovanja unutar KKI-ja, kao i rezultatima provedenog empirijskog istraživanja u sklopu ove doktorske disertacije čiji uzorak čine svi relevantni čimbenici poduzetničkog obrazovanja iz područja KKI-ja. Pored 293 studenata završnih godina umjetničkih akademija i ostalih srodnih visokih učilišta prigodni uzorak čini i njihovih 11 prodekana za nastavu te 11 već afirmiranih poduzetnika / slobodnih profesionalaca unutar KKI-ja. Dobiveni rezultati ukazuju na to da unatoč postojanju različitih razina izraženosti poduzetničkih kompetencija i poduzetničkih namjera među studentima postoji pozitivan stav i interes za sudjelovanje u poduzetničkom obrazovanju. Podršku svojim studentima iskazuju i odgovorne osobe unutar visokih učilišta zadužene za kreiranje i odobravanje novih studijskih programa, kao i već afirmirani poduzetnici / slobodni profesionalci unutar KKI-ja svojom zainteresiranošću za aktivno sudjelovanje u samom provođenju poduzetničkog obrazovanja. Preporuka doktorske disertacije usmjerena je na uvođenje konceptualnog okvira poduzetničkog obrazovanja, koji uz podršku informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT-a) te uz aktivno sudjelovanje već afirmiranih poduzetnika / slobodnih profesionalaca iz područja KKI-ja ne samo da nadopunjava postojeće studijske programe, već ih i širi na područje cjeloživotnog učenja. Predloženi konceptualni okvir poduzetničkog obrazovanja tako postaje dodatni poticaj u provođenju promjena studijskih programa visokih učilišta koje će na taj način moći producirati kompetentne, kreativne i poduzetne mlade ljude bez obzira na to hoće li oni tijekom svoje karijere odlučiti biti samostalni poduzetnici ili poduzetni zaposlenici unutar KKI-ja.

kreativne i kulturne industrije, poduzetništvo, poduzetničke kompetencije, poduzetničke namjere, poduzetničko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Entrepreneurial competences in Creative and Cultural Industries

nije evidentirano

creative and cultural industries, entrepreneurship, entrepreneurial competence, entrepreneurial intentions, entrepreneurial education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

299

06.07.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje