Medijsko uokvirivanje korona virusa u Hrvatskoj (CROSBI ID 693892)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Holy, Mirela
hrvatski
Medijsko uokvirivanje korona virusa u Hrvatskoj
Medijsko uokvirivanje je tehnika kojom mediji uokviruju vijesti u prepoznatljive narative koji korespondiraju s nesvjesnim slojevima psihe. Mediji prenaglašavaju određene aspekte događaja dok, s druge strane, po metodi Prokrustove postelje ignoriraju one aspekte koji se ne uklapaju u odabrani narativ (Kunczik i Zipfel, 1998: 103). Medijsko uokvirivanje se oslanja na storytelling, a teoretičari naglašavaju kako master narativi selektirani iz mitova, bajki i snova u velikoj mjeri osnažuju manipulativne učinke medijskog uokvirivanja (Kent, 2015). Rad istražuje na koji su način hrvatski tiskani mediji uokvirivali vijesti o korona virusu u razdoblju od uvođenja mjera društvenog distanciranja (19. 03. 2020.) do popuštanja mjera (27. 04. 2020.). Preliminarno istraživanje upućuje na korištenje sljedećih master narativa: pobjeda nad čudovištem, od siromaha do bogataša, potraga, tragedija kao kazna za egoizam i oholost, preporod, a istaknuti članovi Nacionalnog stožera uokvireni su u arhetip heroja.
medijsko uokvirivanje, korona kriza, master narativ
nije evidentirano
engleski
Media Framing of Corona Virus in Croatia
nije evidentirano
media framing, corona crisis, master narative
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-40.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije MEDIJI – PANDEMIJA – INFODEMIJA (2020.)
Brdovčak Mac, Srećko
Zagreb: Centre for Media Philosophy and Research (CFM) Section for Media Philosophy of Croatian Philosophical Society University North Media Institute of South Eastern Europe
978-953-8248-04-7
Podaci o skupu
10. Simpozij filozofije medija i srodnih disciplina: Mediji – pandemija – infodemija
predavanje
15.09.2020-18.09.2020
Zagreb, Hrvatska