Uloga odraslih u poticanju dječje igre i razvoja ličnosti (CROSBI ID 434692)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Šupica, Božica
Dubovicki, Snježana
hrvatski
Uloga odraslih u poticanju dječje igre i razvoja ličnosti
Utjecaj odraslih neosporivo je važan za cjelokupan razvoj djeteta kao i načini na koje oni sudjeluju, potiču ili ometaju dječju igru. Od odraslih se očekuje da pruže djetetu prostorno i vremensko okruženje za igru, potičući ih i usmjeravajući, no nenamečući djetetu svoje ideje i stavove. Provedeno je istraživanje pokazalo da roditelji (93%) i odgojitelji (100%) nedovoljno vremena provode u zajedničkoj igri s djetetom. Kao krivce tomu navode nedostatak vremena, prevelik obim posla, prevelike grupe djece u kojima se oduzima mogućnost individualnog posvećivanja djetetu kao i vrijeme namijenjeno za zajedničku igru. Tek 7% roditelja, nezaposlenih majki koje dane provode vodeći brigu o kućanstvu, smatraju da s djecom provode dovoljno vremena u zajedničkoj igri. Djeca (91%) navode da im nedostaje zajedničko vrijeme i igra koju provode s roditeljima i odgojiteljima te da bi voljeli da odrasli za njih izdvajaju više vremena. Ono što djeca kritiziraju kod odraslih je previše pričanja, previše korištenja mobitela, ljutnja za nepoštivanje pravila te nametanje vlastitih pravila. Ovim istraživanjem potvrđena je pretpostavka s kojom smo krenuli u istraživanje, a to je da roditelji i odgojitelji, s obzirom na stil života i uvjete rada, u dječjoj igri sudjeluju još uvijek nedovoljno, ali je smatraju bitnom za dječji razvoj. Isto tako, za djecu se pretpostavilo da se najviše vole igrati s roditeljima i prijateljima te da bi voljeli da se roditelji i odgojitelji više vremena igraju s njima.
igra, odrasli, utjecaj na razvoj
nije evidentirano
engleski
Function of adults in encouraging of childrens play
nije evidentirano
play, adults, developmental impact
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
07.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek