Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika (CROSBI ID 693833)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drandić, Dijana ; Gortan-Carlin, Ivana, Paula ; Jadan, Elizabeta
hrvatski
Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika
Prema kurikulumu za nastavni predmet Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije u Republici Hrvatskoj ostvaruju se temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i opći ciljevi odgoja i obrazovanja. Nastava glazbe razvija (između ostalog i) učenikovu svijest o očuvanju povijesno-kulturne baštine, osposobljava ga za življenje u multikulturnom svijetu uz poštivanje i uvažavanje različitosti i vlastitog kulturnog identiteta. U radu su prikazani stavovi učitelja razredne nastave i glazbene kulture (N=102) prema korištenju tradicijske (folklorne) glazbe u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika osnovnih škola. U istraživanju je korištena skala stavova Folklorni izričaj u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Faktorskom analizom dobivene su četiri dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja kroz tradicijsku glazbu: folklorni izričaj kao bogatstvo tradicije, dječji folklor i identitet, upoznavanje tradicijske glazbe kroz nastavu glazbene kulture te tradicijska glazba u izvannastavnim aktivnostima. Pokazalo se da učitelji imaju izrazito pozitivan stav prema tradicijskoj glazbi u nastavnom i izvannastavnom procesu. Svjesni su važnosti primjene tradicijske glazbe, posebno zavičajnog folklornog izričaja kroz redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti, a sve u cilju poticanja povezivanja učenika s vlastitom glazbenom tradicijom i drugim zavičajnostima važnim za razvoj individualnog zavičajnog identiteta kroz interkulturalni odgoj i obrazovanje. Tom aspektu posvećena je posebna pozornost pri analizi i raspravi dobivenih rezultata. Na kraju rada izneseni su stavovi i prikazane su daljnje mogućnosti provođenja istraživanja u području tradicijske glazbe u školskom okruženju.
dijalekt, hrvatska folklorna glazba, identitet, kreativnost, učitelj, vrijednosti i bogatstvo zavičaja
nije evidentirano
engleski
Traditional (Folk) Music In Intercultural Education Of Students
nije evidentirano
dialect, Croatian folk music, identity, creativity, teacher, values and wealth of the region
nije evidentirano
Podaci o prilogu
71-72.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam
Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-98-4
Podaci o skupu
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
predavanje
17.09.2020-18.09.2020
Osijek, Hrvatska
Povezanost rada
Interdisciplinarno umjetničko polje, Pedagogija