Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika (CROSBI ID 693833)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Drandić, Dijana ; Gortan-Carlin, Ivana, Paula ; Jadan, Elizabeta Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika // Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam / Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija et al. (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 71-72

Podaci o odgovornosti

Drandić, Dijana ; Gortan-Carlin, Ivana, Paula ; Jadan, Elizabeta

hrvatski

Tradicijska(folklorna)glazba u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika

Prema kurikulumu za nastavni predmet Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije u Republici Hrvatskoj ostvaruju se temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i opći ciljevi odgoja i obrazovanja. Nastava glazbe razvija (između ostalog i) učenikovu svijest o očuvanju povijesno-kulturne baštine, osposobljava ga za življenje u multikulturnom svijetu uz poštivanje i uvažavanje različitosti i vlastitog kulturnog identiteta. U radu su prikazani stavovi učitelja razredne nastave i glazbene kulture (N=102) prema korištenju tradicijske (folklorne) glazbe u interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika osnovnih škola. U istraživanju je korištena skala stavova Folklorni izričaj u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Faktorskom analizom dobivene su četiri dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja kroz tradicijsku glazbu: folklorni izričaj kao bogatstvo tradicije, dječji folklor i identitet, upoznavanje tradicijske glazbe kroz nastavu glazbene kulture te tradicijska glazba u izvannastavnim aktivnostima. Pokazalo se da učitelji imaju izrazito pozitivan stav prema tradicijskoj glazbi u nastavnom i izvannastavnom procesu. Svjesni su važnosti primjene tradicijske glazbe, posebno zavičajnog folklornog izričaja kroz redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti, a sve u cilju poticanja povezivanja učenika s vlastitom glazbenom tradicijom i drugim zavičajnostima važnim za razvoj individualnog zavičajnog identiteta kroz interkulturalni odgoj i obrazovanje. Tom aspektu posvećena je posebna pozornost pri analizi i raspravi dobivenih rezultata. Na kraju rada izneseni su stavovi i prikazane su daljnje mogućnosti provođenja istraživanja u području tradicijske glazbe u školskom okruženju.

dijalekt, hrvatska folklorna glazba, identitet, kreativnost, učitelj, vrijednosti i bogatstvo zavičaja

nije evidentirano

engleski

Traditional (Folk) Music In Intercultural Education Of Students

nije evidentirano

dialect, Croatian folk music, identity, creativity, teacher, values and wealth of the region

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-72.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka IV međunarodne znanstvene i stručne konferencije:Obrazovanje za interkulturalizam

Mlinarević, Vesnica ; Nemet Brust, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-98-4

Podaci o skupu

4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam

predavanje

17.09.2020-18.09.2020

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarno umjetničko polje, Pedagogija