Višejezična svjesnost u ovladavnju trećim jezikom – engleski i njemački kao J3 u osnovnoškolskom obrazovanju (CROSBI ID 283126)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Troha, Jasmina ; Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana
hrvatski
Višejezična svjesnost u ovladavnju trećim jezikom – engleski i njemački kao J3 u osnovnoškolskom obrazovanju
U radu se govori o razvoju višejezične svjesnosti u učenika 5. razreda osnovne škole u sklopu jezičnih konstelacija njemački kao J3 nakon engleskog kao J2 i engleski kao J3 nakon njemačkog kao J2. U fokusu empirijskoga istraživanja dva su problemska pitanja usmjerena na sposobnost učenika da uoče i verbaliziraju međujezične poveznice u sustavima J3 – J2 – J1. Utvrđeno je da ispitanici u drugom stranom jeziku (J3) u visokoj mjeri uočavaju međujezične poveznice toga jezika s prvim stranim (J2) i s materinskim jezikom (J1) te da su ih u velikom broju sposobni verbalizirati. Pritom uspješnost u uočavanju i u ekspliciranju međujezičnih poveznica stoje u pozitivnoj korelaciji. Rezultati pokazuju da 11-godišnjaci posjeduju potencijal za razvoj elemenata međujezične i metajezične svjesnosti te da ih se na toj osnovi može izložiti sustavnom unosu usmjerenom na razvoj višejezične svjesnosti. Stavljajući taj nalaz u kontekst spoznaja o pozitivnoj povezanosti razine jezične svjesnosti višejezičnika i njihove jezične kompetencije raspravlja se o potrebi uvođenja strukturiranoga razvoja višejezične svjesnosti u nastavu trećih jezika u osnovnoj školi.
međujezična svjesnost ; metajezična svjesnost ; osnovnoškolsko jezično obrazovanje ; ovladavanje trećim jezikom ; višejezična kompetencija
Nakon rada na engleskom jeziku (str. 451-479) slijedi hrvatska inačica rada (str. 471-485).
engleski
Multilingual Awareness in L3 English and German Class in Primary School
The paper addresses the development of multilingual awareness of students in the fifth grade of primary school within the following language constellations, L3 German after L2 English and L3 English after L2 German. The research focuses on two issues relating to the students’ ability to notice and verbalize cross- linguistic links in L3 – L2 – L1 systems. The research established that participants recognize, to a high degree, cross-lingual connections of the second foreign language (L3) with the first foreign language (L2) and the mother tongue (L1), and that the majority of students are able to verbalize them. What is more, a positive correlation has been established between noticing and explaining cross-lingual connections. The results show that 11-year-old students have the potential to develop elements of cross-linguistic and metalinguistic awareness based on which they can be exposed to systematic input directed towards developing multilingual awareness. Placing that finding in the context of previous research findings about the positive connectedness of the level of language awareness of multilinguals and their language competence, the paper discusses the need for introducing structured development of multilingual awareness into teaching third languages in primary school.
cross-linguistic awareness ; metalinguistic awareness ; primary language education ; plurilingual competence ; third language acquisition
Nakon rada na engleskom jeziku (str. 451-479) slijedi hrvatska inačica rada (str. 471-485).
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22 (2)
2020.
451-485
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v22i2.3588
Povezanost rada
Filologija, Obrazovne znanosti