Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi (CROSBI ID 283124)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šenjug Krleža, Ana
hrvatski
Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi
Važnost međukulturne kompetencije prepoznata je u obrazovnim sustavima većine zemalja u Europi, pa tako i u Republici Hrvatskoj, a razvoj ove kompetencije više je od desetljeća zastupljen u kurikulumskim dokumentima u okviru obveznog obrazovanja. Iako je do sada njezina integracija u odgoj i obrazovanje mladih naraštaja bila u prvom redu zadatak nastave stranih jezika, ona danas postaje ciljem sve većega broja nastavnih predmeta. Ta je činjenica posebno vidljiva u okviru aktualne kurikularne reforme. Međutim, i društvena stvarnost i dosadašnja istraživanja na tom području upozoravaju na deficite s obzirom na realizaciju ciljeva propisanih odgojno-obrazovnim dokumentima. Stoga je s ciljem ispitivanja razvijenosti međukulturne kompetencije u okviru obveznog obrazovanja provedena empirijska studija na uzorku od 366 učenika. Pritom su metodom vinjete ispitivane međukulturne vještine osnovnoškolaca (4.– 8. razred). Između ostaloga, utvrđena je slaba integracija navedene kompetencije u nastavu stranih jezika te je očito da ne postoji značajan napredak u njezinu razvoju u odnosu na istraživanja na ovom području provedena prethodnih godina.
obvezno obrazovanje ; međukulturna kompetencija ; nastava stranih jezika ; metoda vinjete
nije evidentirano
engleski
Intercultural Competence in Modern Society and Education – Empirical Study in Compulsory Education
nije evidentirano
compulsory education ; intercultural competence ; foreign language teaching ; vignettes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29 (3)
2020.
471-492
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.29.3.07
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija