Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Online stručno usavršavanje: važan uvjet uspješne nastave na daljinu (CROSBI ID 67383)

Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija

Bognar, Branko ; Filipov, Mia Online stručno usavršavanje: važan uvjet uspješne nastave na daljinu // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.). Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2020. str. 203-239

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko ; Filipov, Mia

hrvatski

Online stručno usavršavanje: važan uvjet uspješne nastave na daljinu

U posljednjih se 20 godina sve više ističe važnost online učenja uslijed širenja dostupnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije. To je posebno došlo do izražaja za vrijeme pandemije COVID-19 bolesti, koja je učitelje i učenike primorala na zamjenu nastave u školama i učionicama, nastavom na daljinu. Važna značajka online stručnog usavršavanja ogleda se u činjenici da prilike za učenje učitelja posredstvom suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije mogu biti dostupne bilo kada i bilo gdje. Unatoč sve većoj dostupnosti online stručnog usavršavanja, ne znači da se pritom nužno radi o kvalitetnom učenju učitelja koje može doprinijeti unaprjeđenju nastave. Stoga je svrha ovog rada propitati teorijska polazišta učenja učitelja i utvrditi značajke učinkovitog online stručnog usavršavanja, što je jedan od važnih uvjeta realizacije kvalitetne nastave na daljinu. Online učenje učitelja trebalo bi ostvariti polazeći od konstruktivističkih principa koji se temelje na pretpostavci da se znanje kreira kroz socijalnu interakciju u okviru zajednice prakse. Ipak, to ne znači da se u konstruktivističkom online okruženju ne mogu koristiti metode i sadržaji kreirani u okviru biheviorističke (npr. programirana nastava) ili kognitivističke teorije učenja (npr. digitalni sadržaji oblikovani prema principima multimedijskog učenja). Online stručno usavršavanje učitelja trebalo bi učiteljima omogućiti aktivno i suradničko učenje, učenje po modelu, kvalitetno vođenje, različite oblike refl eksije, rasprave o videozapisima nastave, uporabu obrazovnih resursa i koherentnost stručnog usavršavanja.

elektroničko učenje ; online učenje ; teorije učenja ; zajednice prakse

nije evidentirano

engleski

Online teacher professional development: an important condition for successful distance learning

nije evidentirano

communities of practice, electronic learning ; online learning ; theories of learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

203-239.

objavljeno

Podaci o knjizi

Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19

Kolak, Ante ; Markić, Ivan

Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Hrvatsko pedagogijsko društvo

2020.

978-953-197-688-6

Povezanost rada

Pedagogija