Online stručno usavršavanje: važan uvjet uspješne nastave na daljinu (CROSBI ID 67383)
Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bognar, Branko ; Filipov, Mia
hrvatski
Online stručno usavršavanje: važan uvjet uspješne nastave na daljinu
U posljednjih se 20 godina sve više ističe važnost online učenja uslijed širenja dostupnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije. To je posebno došlo do izražaja za vrijeme pandemije COVID-19 bolesti, koja je učitelje i učenike primorala na zamjenu nastave u školama i učionicama, nastavom na daljinu. Važna značajka online stručnog usavršavanja ogleda se u činjenici da prilike za učenje učitelja posredstvom suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije mogu biti dostupne bilo kada i bilo gdje. Unatoč sve većoj dostupnosti online stručnog usavršavanja, ne znači da se pritom nužno radi o kvalitetnom učenju učitelja koje može doprinijeti unaprjeđenju nastave. Stoga je svrha ovog rada propitati teorijska polazišta učenja učitelja i utvrditi značajke učinkovitog online stručnog usavršavanja, što je jedan od važnih uvjeta realizacije kvalitetne nastave na daljinu. Online učenje učitelja trebalo bi ostvariti polazeći od konstruktivističkih principa koji se temelje na pretpostavci da se znanje kreira kroz socijalnu interakciju u okviru zajednice prakse. Ipak, to ne znači da se u konstruktivističkom online okruženju ne mogu koristiti metode i sadržaji kreirani u okviru biheviorističke (npr. programirana nastava) ili kognitivističke teorije učenja (npr. digitalni sadržaji oblikovani prema principima multimedijskog učenja). Online stručno usavršavanje učitelja trebalo bi učiteljima omogućiti aktivno i suradničko učenje, učenje po modelu, kvalitetno vođenje, različite oblike refl eksije, rasprave o videozapisima nastave, uporabu obrazovnih resursa i koherentnost stručnog usavršavanja.
elektroničko učenje ; online učenje ; teorije učenja ; zajednice prakse
nije evidentirano
engleski
Online teacher professional development: an important condition for successful distance learning
nije evidentirano
communities of practice, electronic learning ; online learning ; theories of learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
203-239.
objavljeno
Podaci o knjizi
Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19
Kolak, Ante ; Markić, Ivan
Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Hrvatsko pedagogijsko društvo
2020.
978-953-197-688-6