Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strateške aktivnosti u brendiranju kulturnog identiteta grada (CROSBI ID 434424)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Blanka Gigić Karl Strateške aktivnosti u brendiranju kulturnog identiteta grada / Šandrk Nukić, Ivana (mentor); Šandrk Nukić, Ivana (neposredni voditelj). Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2020

Podaci o odgovornosti

Blanka Gigić Karl

Šandrk Nukić, Ivana

Šandrk Nukić, Ivana

hrvatski

Strateške aktivnosti u brendiranju kulturnog identiteta grada

U doktorskoj disertaciji istražuje se proces strateškog upravljanja u kulturi, s posebnim naglaskom na Grad Osijek i Grad Rijeku. Pri tome je glavni cilj bio analizirati ulogu i značaj strateških aktivnosti u funkciji brendiranja kulturnog identiteta grada. U svrhu realizacije tako definiranog cilja, teorijski okvir disertacije polazi od odrednica kulture, prije svega kroz elaboriranje značaja kulturne politike. Kako bi se analizirao pojam kulturnog identiteta grada, disertacijom se daje uvid u pojam identiteta grada i čimbenike njegove izgradnje. Osobita važnost pridaje se povezanosti identiteta s kulturom i baštinom. Opisuje se i pojam brendiranja, odnosno proces izgradnje brendiranja grada kao jedan od preduvjeta uspješnog upravljanja strateškim aktivnostima u kulturi. Tijekom pregleda relevantne literature primijenjene su znanstvene metode indukcije, dedukcije, analize, sinteze, povijesna metoda te metode klasifikacije, komparacije i deskripcije. Empirijski dio istraživanja temeljio se na situacijskoj analizi te studiji slučaja, tijekom koje su korištene metode anketiranja i intervjuiranja. Anketni je upitnik proveden među lokalnim stanovništvom i turistima u Osijeku i Rijeci, a pojedinačni intervjui obavljeni su s predstavnicima javne vlasti u području kulture u Gradu Osijeku i Gradu Rijeci te s ravnateljima kulturnih ustanova. Postupkom benchmarkinga Osijeka s Rijekom kao službenom europskom prijestolnicom kulture, utemeljenom na rezultatima i teorijskog i empirijskog istraživanja, na kraju je kreiran model učinkovitog strateškog upravljanja aktivnostima u procesu brendiranja kulturnog identiteta grada. Rezultatima istraživanja potvrđene su osnovna i prve dvije pomoćne hipoteze, a pomoćna hipoteza H.1.3. potvrđena je djelomično. Autorica stoga zaključuje da se kulturni identitet grada zasniva na preferencijama javnosti i baštini tog grada, da je brendiranje grada nužno za njegovo pozicioniranje na području kulture i da su strateške aktivnosti odrednica kulturne politike na razini grada. Dodatno, trebalo bi ciljeve projekata u kulturi u većoj mjeri povezati s ciljevima kulturnog razvitka grada, a učinkovitost upravljanja strateškim aktivnostima na području kulture mogla bi se povećati intenziviranjem komunikacije među svim bitnim dionicima te većom orijentacijom na vanjsko umjesto na proračunsko financiranje.

strateške aktivnosti, kulturna politika, kulturni identitet, brendiranje grada, Osijek, Rijeka

nije evidentirano

engleski

Strategic activities in the course of branding the cultural identity of a city

nije evidentirano

strategic activities, cultural policy, cultural identity, city branding, Osijek, Rijeka

nije evidentirano

Podaci o izdanju

194

11.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti