Potencijali primjene proširene i virtualne stvarnosti u maloprodaji mode (CROSBI ID 67361)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Knežević, Blaženka ; Delić, Mia ; Miličević, Marija
hrvatski
Potencijali primjene proširene i virtualne stvarnosti u maloprodaji mode
Globalizacija i intenzivnim napredak tehnologije intenzivno utječe na dinamiku promjena u maloprodaji svih vrsta proizvoda, pa tako i proizvoda modne industrije. Potaknuti tim trendovima, maloprodavači mode sve većom brzinom implementiraju nove formate prodaje i apliciraju tehnološka rješenja kao nadopunu postojećim prodajnim formatima. Osim toga, s pojavom novih oblika prodaje izvan prodavaonica postavlja se pitanje kako potrošačima pružiti kvalitetnije i primamljivije iskustvo kupovine potaknuto kombinacijom različitih kanala, u praksi se takav pristup naziva omnikanalni pristup (engl. omnichannel approach), a nije niti rijedak slučaj da se u suvremenoj maloprodajnoj praksi govori o sveprisutnoj trgovini (engl. ubiquitious commerce, skraćeno: u-commerce) kako bi se naglasilo da više ne postoji razlika u tome dolazi li potrošač u prodavaonicu u stvarnom ili digitalnom svijetu i stvara li se njegovo iskustvo u virtualnom ili u stvarnom svijetu. U sveprisutnoj trgovini gubi se granica između stvarnoga i digitalnoga svijeta u smislu ostvarenja kontakta s potrošačima prije, za vrijeme i nakon kupnje. U ovome poglavlju bit će riječi o uvođenju proširene i virtualne stvarnosti kao dvaju brzorastućih koncepata, baziranih na intenzivnoj uporabi najmodernijih informacijsko komunikacijskih tehnologija, koji se intenzivno uvode kao alati unaprjeđenja iskustva kupovine u području maloprodaje modnih proizvoda. U poglavlju će se, najprije, terminološki pojasniti što je to proširena, a što virtualna stvarnost. Zatim će se ukazati na razvoj. Konačno, dat će se pregled načina njihove implementacije u maloprodaji modnih proizvoda.
proširena stvarnost, virtualna stvarnost, moda, odjeća, maloprodaja
nije evidentirano
engleski
Potentials of augmented and virtual reality in fashion retail
nije evidentirano
augmented reality, virtual reality, fashion, apparel, retail
nije evidentirano
Podaci o prilogu
195-212.
objavljeno
Podaci o knjizi
Ujević, Darko ; Knego, Nikola
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2020.
978-953-7105-78-5