Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju (CROSBI ID 282882)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolar Billege, Martina ; Vidović, Valentina Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju // Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 46 (2020), 1; 111-131. doi: 10.31724/rihjj.46.1.6

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina ; Vidović, Valentina

hrvatski

Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju

Nastava početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku temelji se na prijenosu govorenoga modaliteta jezika u pisani uz preduvjet razvoja fonološke svjesnosti. Poučavanje početnoga pisanja ostvaruje se s pomoću standardnih školskih slova, normiranih Hrvatskim pravopisom Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje i obveznih za primjenu od 2014. godine u svim metodičkim predlošcima za poučavanje u primarnome obrazovanju. Cilj je ovoga rada ispitati u kojoj mjeri učenici četvrtih razreda osnovnih škola s područja Republike Hrvatske (N = 354) odstupaju od standarda oblikovanja svakoga pojedinog slova i povezivanja slova te ispitati je li u tekstovima učenika narušena čitljivost slova. Statistički značajne razlike utvrđene su s obzirom na spol učenika i godine radnoga staža učitelja. Rezultati su pokazali da dječaci statistički značajno više odstupaju od standarda pisanja, kao i od povezivanja. Učenici učitelja s više godina radnoga staža uglavnom su manje odstupali u pisanju standardnih školskih slova nego učenici učitelja s manje godina radnoga staža. Čitljivost slova u učeničkim radovima u većemu postotnom udjelu nije narušena.

nastava početnoga čitanja i pisanja, standardna školska slova, povezivanje slova, čitljivost

nije evidentirano

engleski

Application of the Standard School Script in Primary Education

nije evidentirano

teaching initial reading and writing, standard school script, letter connection, legibility

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (1)

2020.

111-131

objavljeno

1331-6745

1849-0379

10.31724/rihjj.46.1.6

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice
Indeksiranost