Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju (CROSBI ID 282882)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolar Billege, Martina ; Vidović, Valentina
hrvatski
Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju
Nastava početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku temelji se na prijenosu govorenoga modaliteta jezika u pisani uz preduvjet razvoja fonološke svjesnosti. Poučavanje početnoga pisanja ostvaruje se s pomoću standardnih školskih slova, normiranih Hrvatskim pravopisom Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje i obveznih za primjenu od 2014. godine u svim metodičkim predlošcima za poučavanje u primarnome obrazovanju. Cilj je ovoga rada ispitati u kojoj mjeri učenici četvrtih razreda osnovnih škola s područja Republike Hrvatske (N = 354) odstupaju od standarda oblikovanja svakoga pojedinog slova i povezivanja slova te ispitati je li u tekstovima učenika narušena čitljivost slova. Statistički značajne razlike utvrđene su s obzirom na spol učenika i godine radnoga staža učitelja. Rezultati su pokazali da dječaci statistički značajno više odstupaju od standarda pisanja, kao i od povezivanja. Učenici učitelja s više godina radnoga staža uglavnom su manje odstupali u pisanju standardnih školskih slova nego učenici učitelja s manje godina radnoga staža. Čitljivost slova u učeničkim radovima u većemu postotnom udjelu nije narušena.
nastava početnoga čitanja i pisanja, standardna školska slova, povezivanje slova, čitljivost
nije evidentirano
engleski
Application of the Standard School Script in Primary Education
nije evidentirano
teaching initial reading and writing, standard school script, letter connection, legibility
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46 (1)
2020.
111-131
objavljeno
1331-6745
1849-0379
10.31724/rihjj.46.1.6
Povezanost rada
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti