Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti (CROSBI ID 67349)

Prilog u knjizi | ostalo | međunarodna recenzija

Rajić, Višnja Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti // Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.). Zagreb: Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element, 2020. str. 147-166

Podaci o odgovornosti

Rajić, Višnja

hrvatski

Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti

Prijateljstvo je jedan od univerzalnih društvenih odnosa koji se javlja u svim fazama života. Prijateljstvo među djecom mijenja svoju formu i funkciju s obzirom na njihovu dob, no unatoč tome pozitivno utječe na razvoj socijalnih vještina, pozitivne slike o sebi kao i njihove dobrobiti. U protekla dva mjeseca zbog pandemije koronavirusa škole su zatvorene, a druženje osoba koje nisu članovi istog kućanstva bilo je ograničeno. Budući da učenici vrlo često prijateljske odnose grade u školi ili razredu koji pohađaju, njihova prijateljstva stavljena su na kušnju. Istraživanjem provedenim na uzorku od 162 učenika osnovnih škola pokušalo se utvrditi jesu li se promijenili međuvršnjački i prijateljski odnosi učenika od zatvaranja škola. Rezultati istraživanja potvrdili su da učenici najčešće kao najboljeg prijatelja navode učenika iz razreda, odnosno osnovne škole. Odabir najboljeg prijatelja ovisi o spolu učenika, tako dječaci za najbolje prijatelje češće odabiru dječake, a djevojčice biraju djevojčice. Istraživanje je pokazalo da su dječaci tijekom pandemije stekli nova online prijateljstva. Analizom procjene kvalitete prijateljstva prije i tijekom pandemije COVID- 19 bolesti, odnosno prijateljstva u offl ine i online okruženju, utvrđeno je da učenici teže rješavaju konfl iktne situacije s prijateljima u online okružju. Gotovo svi učenici s prijateljima iz razreda komuniciraju u grupama na nekoj od društvenih mreža ili komunikacijskih platformi. Učenici razredne nastave značajno češće navode da se u razrednoj grupi dopisuju ili razgovaraju o školskim obvezama od učenika predmetne nastave, a djevojčice ih češće koriste u tu svrhu od dječaka. Učenici značajno češće procjenjuju učestalost osjećaja usamljenosti nakon zatvaranja škola i društvenog distanciranja nego tijekom boravka u školi.

COVID-19 ; online prijateljstvo ; prijateljstvo ; učenici osnovne škole ; usamljenost

nije evidentirano

engleski

Peer relationships of elementary school students: friendship in the age of coronavirus

nije evidentirano

COVID-19 ; elementary school students ; friendship ; loneliness, online friendship

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-166.

objavljeno

Podaci o knjizi

Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19

Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan

Zagreb: Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element

2020.

978-953-197-688-6

Povezanost rada

Pedagogija