Poticanje i razvoj stvaralaštva u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 282839)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena ; Vasilj, Mario
hrvatski
Poticanje i razvoj stvaralaštva u nastavi prirode i društva
Nastavni proces usmjeren na poticanje i razvoj stvaralaštva, njegovanje divergentna mišljenja te oslobađanje kreativnih potencijala učenika imperativ je suvremenoga odgoja i obrazovanja. U ovom radu razmatra se fenomen kreativnosti i njegov položaj u odgojno- obrazovnom procesu, s posebnim naglaskom na razmatranje različitih mogućnosti poticanja i razvoja stvaralaštva u nastavi prirode i društva. U tom kontekstu izloženi su različiti metodički postupci za poticanje i razvijanje kreativnosti učenika utemeljeni na Torranceovim istraživanjima i suvremenim spoznajama ovoga fenomena. Takvim postupcima u nastavi nastoji se kod učenika potaknuti anticipiranje novih ideja i rješenja, otkrivanje novih značenja podataka, razvijanje originalnih modela, postavljanje i verificiranje stvaralačkih hipoteza, razvijanje spoznajnoga divergentnoga stila i otvorenost prema novomu iskustvu. Razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva svoje polazište ima u razvoju znanstvenoga načina promišljanja pri čem učenici znanje ne usvajaju u gotovom obliku nego na temelju samostalnih istraživačkih aktivnosti. Kako bi takav poticaj bilo moguće ostvariti potrebno je zadovoljiti određene preduvjete koji se odnose prije svega na stručno osposobljavanje učitelja koji će znati učenike usmjeravati prema stvaralačkom djelovanju.
divergentno mišljenje ; kreativni potencijal ; metodički postupci ; poticanje kreativnosti
nije evidentirano
engleski
Stimulation and development of creativity in Science and Social studies teaching
The teaching process aimed at stimulation and development of creativity, at fostering of divergent opinion, and at releasing of creative potentials of students is an imperative of modern education. This paper examines the phenomenon of creativity and its position in the educational process with a special emphasis on the consideration of various possibilities of stimulating and developing creativity in teaching natural and social sciences. In this context different methodical procedures for encouraging and developing the creativity in students based on Torrance’s tests and the present-day knowledge of this phenomenon were explained. With such teaching procedures one tries to encourage in students: the anticipation of new ideas and solutions, the discovery of new meanings of data, the development of original models, setting and verification of creative hypotheses, the development of the cognitive divergent style, and openness to new experience. The development of creativity in teaching natural and social sciences has its point of departure in the development of scientific mode of thinking whereby student do not acquire knowledge in a ready-made form but rather on the basis of independent research. In order for this stimulation to be realized, it is necessary to satisfy certain prerequisites related to, first of all, professional training of teachers who would know how to stream students to creative activity.
divergent thinking ; creative potential ; teaching methods ; stimulation of creativity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija