Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza hrvatske manjinske politike: može li i/li mora li bolje? (CROSBI ID 693580)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Petričušić, Antonija Analiza hrvatske manjinske politike: može li i/li mora li bolje?. 2020

Podaci o odgovornosti

Petričušić, Antonija

hrvatski

Analiza hrvatske manjinske politike: može li i/li mora li bolje?

Manjinska politika Republike Hrvatske, kao i svaka javna politika, trebala bi imati jasno definiranje ciljeve, zakonodavna rješenja koja služe kao instrument provedbe te javne politike, kao i institucije i tijela zadužena za njenu provedbu, praćenje i evaluaciju. Ovaj će se referat pozabaviti i implicitnim i javno definiranim ciljevima manjinske politike te analizirati na koji se način isti ostvaruju, ili pak neostvaruju. Polazna je hipoteza da bi svaka politika koja se bavi društveno marginalizirnaim skupinama, a nacionalne manjine to jesu, trebala kao osnovni cilj imati integraciju te skupine u širu društvenu i političku zajednicu. Stoga bi i osnovni cilj hrvatske manjinske politike trebao biti integrativno nastojanje tijela javne vlasti da uključe pripadnike nacionalnih manjina u društveni, kulturni, politički i ekonomski život zemlje, te eliminiraju nejednakost i diskriminaciju kojima su izloženi pripadnici i pripadnice nacionalnih manjina. Taj cilj, ipak, nije eksplicitno istaknut kao osnovno nastojanje javnih vlasti, što proizlazi iz financijskog okvir koji se za potrebe ostvarivanja prava nacionalnih manjina osigurava u hrvatskom Državnom proračunu. Naime, glavnina sredstava osiguranih u Državnom proračunu osigurana je za potpore programima ostvarivanja kulturne autonomije nacionalnih manjina. Stoga proizlazi da je glavni cilj hrvatske manjinske politike – očuvanje kulturnog identiteta i specifičnosti manjinskih zajednica. Godišnje se oko pet milijuna eura dodjeljuje udrugama i ustanovama nacionalnih manjina koji provode projekte iz područja informiranja i izdavaštva, kulturnog amaterizma ili održavaju kulturne manifestacije. Ne postoji jedinstvena proračunska stavka koja bi osiguravala sredstva za programe integracije manjina, ali se proces integracije ipak događa provođenjem zakonskih normi o pravu na zastupljenost u Hrvatskom saboru, pravu na zastupljenosti manjina u predstavničkim tijelima na državnoj i lokalnoj razini, te u upravnim i pravosudnim tijelima, kroz ili pak kroz ostvarivanje prava nacionalnih manjina na odgoj i obrazovanje na svom jeziku i pismu. Provođenjem polustrukturiranih dubinskih intervjua s dionicima manjinske politike utvrdite će se koje ciljeve akteri ove politike prepoznaju i smatraju bitnima te će se saznati njihova ocjena provedbe i rezultata manjinske politike te eventualno iskristalizirati područja koja se mogu smatrati uspješnima i ona koja bi trebalo dodatno osnažiti i poboljšati.

ciljevi hrvatske manjinske politike, integracija, očuvanje identiteta, kulturna autonomija nacionalnih manjina, evaluacija hrvatske manjinske politike

nije evidentirano

engleski

Analysis of the Croatian minority policy: could it and should it be better?

nije evidentirano

goals of the Croatian minority policy, integration, preservation of identity, cultural autonomy of national minorities, evaluation of the Croatian minority policy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2020.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Nacionalne manjine, migracije i sigurnost

predavanje

07.09.2020-09.09.2020

Brijuni, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija, Pravo