Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 107754

Prema pedagoškoj futurologiji


Vrcelj, Sofija; Mušanović, Marko
Prema pedagoškoj futurologiji, Rijeka: HPKZ, Graftrade, 2001 (monografija)


Naslov
Prema pedagoškoj futurologiji
(Towards the Futurology of Education)

Autori
Vrcelj, Sofija ; Mušanović, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
HPKZ, Graftrade

Grad
Rijeka

Godina
2001

Stranica
233

ISBN
953-6839-06-7

Ključne riječi
pedagoška futurologija;
(futurology of education;)

Sažetak
Studija o budućnost obrazovanja "Prema pedagoškoj futurologiji", sastoji se od dva dijela: teorijske analize problema i empirijskog istraživanja. U teorijskom dijelu studije analiziraju se temeljne kategorije futurologije odnosno pedagoške futurologije. Jedna od temeljnih kategorija (pedagoške) futurologije je vrijeme, odnosno vrste vremena (antropološko, socio-kulturno, biološko te pedagoško vrijeme). Analizirane su različite vrste budućnosti (sve budućnosti, zamislive, moguće, vjerojatne, željene (preferirane), zanimljive, planirane, &laquo ; ; ; službene&raquo ; ; ; , iznenađujuće, prihvatljive i održive budućnosti. Klasificirani su "tipovi" futurologa (pesimisti - "propast i mrak", oprezni optimisti, tehnološki usmjereni futurolozi te futurolozi "katalizatori" budućnosti). Značajna pozornost posvećena je analizi pogleda futurologa na temeljne probleme budućnosti čovječanstva, a u tom kontekstu, probleme obrazovanja. Naveden je pregled uglednih istraživačkih ustanova koje se bave futurološkim istraživanjima. Empirijski dio studije bavi se istraživanjem osnovne škole budućnosti (školski život, uvjeti u kojima će se izvoditi nastava i školsko učenje, tehnološke promjene, ciljeva obrazovanja, međuljudski odnosi u osnovnoj školi, funkcije nastavnika i drugo). U istraživanju se korištene kvalitativne metode, a ispitanici-ce su bili-e studenti-ce razredne nastave. Sumarno, rezultati istraživanja pokazali su da se predviđanja o budućnosti škole kreću od optimističko – humanističkih, optimističko - tehnoloških do pesimističkih. Optimistički orijentirani ispitanici (budući učitelji) smatraju da školu treba razvijati u smjeru humanizacije odnosa u njoj, tj. prema kvalitetnom i stvaralačkom radu. Škola budućnosti u svim segmentima biti će usmjerena razvoju osobnosti, obogaćena igrom kao komponentom stvaralačkog rada te zadovoljstvom učenika. Prema pesimistički orijentiranim ispitanicima, tehnologija će zamijeniti nastavnika u cijelosti ili će kompenzirati neke njegove radne funkcije. Međutim, u optimističkoj i pesimističkoj varijanti funkcija učitelja i dalje je u budućnosti usmjerena na stvaranje različitih pedagoških situacija, utemeljenih na empatičnom vođenju učenika te na projektiranju pedagoški bogatih sredina učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
000916

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Marko Mušanović (autor)

Avatar Url Sofija Vrcelj (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vrcelj, Sofija; Mušanović, Marko
Prema pedagoškoj futurologiji, Rijeka: HPKZ, Graftrade, 2001 (monografija)
Vrcelj, S. & Mušanović, M. (2001) Prema pedagoškoj futurologiji. Rijeka, HPKZ, Graftrade.
@book{book, collectioneditor = {Rosi\'{c}, Vladimir}, year = {2001}, pages = {233}, keywords = {futurology of education, }, isbn = {953-6839-06-7}, title = {Towards the Futurology of Education}, keyword = {futurology of education, }, publisher = {HPKZ, Graftrade}, publisherplace = {Rijeka} }