Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Recepcija komedija Milana Begovića ili zašto ne volimo smijeh kao afirmaciju života (CROSBI ID 67325)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Nikčević, Sanja Recepcija komedija Milana Begovića ili zašto ne volimo smijeh kao afirmaciju života // Milan Begović. Zbornik radova sa simpozija u povodu 140. obljetnice rođenja / Matičević, Ivica (ur.). Zagreb: Društvo hrvatskih književnika (DHK), 2017. str. 123-148

Podaci o odgovornosti

Nikčević, Sanja

hrvatski

Recepcija komedija Milana Begovića ili zašto ne volimo smijeh kao afirmaciju života

U opusu Milana Begovića drame i komedije su bile ravnomjerno zastupljene s time da su upravo komedije, bile izuzetno popularne u cijeloj Europi, virtuozno su napisane a neke su preživjele na scenama i do danas (npr. Amerikanska jahta u splitskoj luci, Male komedije). Unatoč tome, Begovićeve komedije se u kritičkoj, a i u teorijskoj recepciji najčešće podcjenjuju kao „slabiji dio opusa“ uz optužbu da prikazuju „nerealnu i idealiziranu“ sliku svijeta, te da su „prodaja“ autorova talenta u svrhu „podilaženja publici“. Ovaj tekst dokazuje da takav stav nije posljedica slabe kvalitete Begovićevih drama nego uvriježene predrasude teorije književnosti koja komediju smatra manje vrijednim kazališnim žanrom. Nakon što je poslije II. svjetskog rata zavladala teza da je jedina vrijedna funkcija umjetnosti/književnosti/drame kritika društva iz pozicije sekularističkog svjetonazora, u kanon su ušli pozitivni primjeri takve umjetnosti nazvani realizmom, odn. modernizmom, a bilo kakva afirmacija vjere ili građanske slike svijeta izbačena je iz kanona do te mjere da je u potpunosti zanijekan i gotovo izbrisan čitav spektar građanskog teatra, od melodrame do pučkog komada preko komedija tog vremena. Upravo zato se kod Begovićevih komedija napada ono po čemu one jesu dobre komedije: afirmacija pozitivnih vrijednosti u životu, svijeta kao mjesta gdje se problemi mogu riješiti čak i kad je riječ o vrlo ozbiljnim situacijama, zli likovi se mogu obratiti, a pozitivni likovi i emocije trijumfiraju jer pobjeđuje životna radost ili prava ljubav pri čemu se svi skupa tome radosno smijemo i tako doživljavamo ritualni osjećaj sreće.

hrvatska dramska moderna, Milan Begović, afirmativna književnost, komedija

nije evidentirano

engleski

The reception of Milan Begović's comedies or why we do not like laughter as an affirmation of life

nije evidentirano

Contemporary Croatian Drama, Milan Begović, Affirmative literature, comedy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

123-148.

objavljeno

Podaci o knjizi

Milan Begović. Zbornik radova sa simpozija u povodu 140. obljetnice rođenja

Matičević, Ivica

Zagreb: Društvo hrvatskih književnika (DHK)

2017.

978-953-278-254-7

Povezanost rada

Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost, Kroatologija, Znanost o umjetnosti