Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Inozemstvo, Zagreb ili neki drugi grad u Hrvatskoj? Društveno porijeklo, racionalnost izbora i aspiracije srednjoškolaca prema mjestu studiranja (CROSBI ID 282719)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Puzić, Saša ; Šabić, Josip ; Odak, Iva Inozemstvo, Zagreb ili neki drugi grad u Hrvatskoj? Društveno porijeklo, racionalnost izbora i aspiracije srednjoškolaca prema mjestu studiranja // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 285-308. doi: 10.5613/rzs.50.2.6

Podaci o odgovornosti

Puzić, Saša ; Šabić, Josip ; Odak, Iva

hrvatski

Inozemstvo, Zagreb ili neki drugi grad u Hrvatskoj? Društveno porijeklo, racionalnost izbora i aspiracije srednjoškolaca prema mjestu studiranja

U radu se ispituju aspiracije hrvatskih srednjoškolaca kad je riječ o mjestu studiranja (inozemstvo, Zagreb, drugi grad u Hrvatskoj). Teorijsko polazište rada čini teorija racionalnog izbora, koja se koristi pri objašnjenju obrazovnih odluka u periodu obrazovnih tranzicija. Provedena je višerazinska multinomijalna regresijska analiza na nacionalno reprezentativnom uzorku učenika četverogodišnjih srednjih škola (N=10 829). Podatci su prikupljeni tijekom školske godine 2017./2018. Rezultati pokazuju da su aspiracije prema mjestu studiranja povezane s društvenim podrijetlom učenika: veće aspiracije prema studiranju u Zagrebu povezane su s visokoškolskim obrazovanjem barem jednog roditelja te s aktivnim radnim statusom majke i oca, dok su veće aspiracije za studiranjem u inozemstvu povezane s visokoškolskim obrazovanjem obaju roditelja i višim mjesečnim prihodima kućanstva. Učeničke aspiracije prema studiranju u inozemstvu povezane su i s čimbenicima racionalnog izbora: većom brigom za izbjegavanjem silazne društvene mobilnosti, višom samoprocjenom vjerojatnosti uspješnog upisa i završetka studija, nižom procjenom vrijednosti obrazovanja u hrvatskom društvu te višom procjenom nepoštovanja meritokratskih principa u hrvatskom visokom obrazovanju. S druge strane, aspiracije prema studiranju u Zagrebu od navedenih su čimbenika povezane samo s višom procjenom društvene vrijednosti obrazovanja. Svi su učinci bili neovisni o školskom uspjehu učenika. Dobiveni nalazi tumače se u kontekstu horizontalnih nejednakosti u visokom obrazovanju te se upućuje na moguće implikacije nalaza za obrazovnu politiku.

srednja škola ; aspiracije prema mjestu studiranja ; teorija racionalnog izbora ; studiranje u inozemstvu ; studiranje u Zagrebu ; horizontalne nejednakosti

nije evidentirano

engleski

To Study Abroad, in Zagreb or in Some Other Croatian City? Social Background, Rationality of Choice and Secondary School Students’ Aspirations Towards the Place of Studying

nije evidentirano

secondary school ; aspirations towards the place of studying ; rational choice theory ; studying abroad ; studying in Zagreb ; horizontal inequalities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50 (2)

2020.

285-308

objavljeno

0350-154X

1846-7954

10.5613/rzs.50.2.6

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost