Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom (CROSBI ID 282586)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Pongračić, Luka Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom // Didaskalos, 3 (2019), 3.; 87-97

Podaci o odgovornosti

Pongračić, Luka

hrvatski

Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom

Ovaj je rad pregled i analiza recentne strane i domaće literature i istraživanja u svezi kompetencija i osobina nastavnika koje su mu potrebne kako bi uspješno upravljao razredom te tako ostvario najbolji učinak u odgojno obrazovnome procesu. Prikazuju se stilovi odgoja i poželjne osobine koje pozitivno utječu na odnos učenik-nastavnik te na razvoj pozitivnih i zdravih odnosa u razrednoj okolini, a poseban je naglasak na komunikacijskim kompetencijama. Analizirane su uloge verbalne i neverbalne komunikacije te važnost razvoja komunikacijske kompetencije. Glavni je cilj ovoga rada prikazati potrebe suvremene nastave i opisati kompetencije i osobine koje treba imati nastavnik u suvremenoj nastavi kako bi u što većoj mjeri zadovoljio potrebe učenika. Važno je predstaviti razvoj komunikacijske kompetencije radi poboljšanja kvalitete, učinkovitosti i kulture komunikacije. Rad predstavlja, analitički analizira i prikazuje istraživanja u svijetu i Republici Hrvatskoj koja su utemeljena na kompetencijama potrebnim za uspješno vođenje nastave, kao i nova istraživanja vezana uz osobine nastavnika koje su se pokazale važnim čimbenikom u uspješnosti izvođenja nastave. Važno je istaknuti suvremene kompetencije nastavnika i naglasiti tendencije suvremene pedagoške teorije i prakse usmjeravanja nastave na učenika, poticajnog pristupa, konstruktivističkoga pristupa, razvoja aktivnoga učenja i odmaka od višestoljetnoga zastoja u metodičkim postavkama nastave koja učenike čini pasivnim sudionicima. Potrebno je napraviti odmak od nastavnoga procesa usmjerenoga na frontalnu nastavu, ex catedra poučavanje te nedostatak korištenja suvremenih metoda rada s učenicima, a sve kao rezultat nedostatka kompetencija i osobina potrebnih za razvoj u suvremenoga i uspješnoga nastavnika.

aktivno učenje ; kompetencije ; komunikacija ; nastavnik ; osobine ; suvremena nastava

nije evidentirano

engleski

ANALYSIS OF WANTED COMPETENCES AND FEATURES FOR SUCCESSFUL CLASS MANAGING

nije evidentirano

active learning, competencies, communication, contemporary teaching, features.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (3.)

2019.

87-97

objavljeno

2584-5500

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice