Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba (CROSBI ID 282585)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Pongračić, Luka Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba // Foo2rama, 3 (2019), 3; 89-103

Podaci o odgovornosti

Pongračić, Luka

hrvatski

Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba

U antičkoj znanosti često nalazimo vrijedna znanja koja još uvijek nisu došla na red za primjenu u suvremenom obrazovanju. Jedno je od tih učenje grčkoga učenjaka i filozofa Sokrata koji predstavlja koncept dijaloške metode, poznate kao i majeutički razgovor. Ova metoda počiva na planiranome i vođenome razgovoru koji uključuje različite razine argumentiranja i potrebnoga znanja. Prikazan je razvoj nastanka dijalogike, počevši od Sokratovih učenja do kasnijega razvoja ove metode. Cilj je ovoga rada prikazati ovu metodu te analizirati njezine mogućnosti za primjenu u nastavi, odnosno poučavanju učenika u razredu. Analizirani su različiti aspekti dijaloške metode te mogućnosti primjene u razredu. Ovim je radom opisana i vodeća uloga nastavnika te je razrađena metodologija uporabe dijaloške metode u razredu. Poseban je aspekt izbjegavanje Hawthore-ova efekta tijekom razredne primjene. Posebni je cilj ovoga rada bio opisati mogućnosti dijalogike u integraciji učenika s posebnim potrebama, posebice onih s poremećajima iz autističnoga spektra. Ova metoda ima široke mogućnosti te su opisane i mogućnosti njezina proširenja u kontekstu prevodilačke i pisane dijalogike. Primjenom ove metode postiže se veliki napredak u predavačkome radu, razvoj kritičkoga mišljenja i suradnička izgradnja znanja kao najveća postignuća u odmaku od zastarjele, ali još uvijek sveprisutne frontalne nastave.

dijalogika ; Hawthorne efekt ; majeutički razgovor ; primjena u nastavi ; integracija

nije evidentirano

engleski

Return to Socrates - the Usable Value of the Method of Dialogical Teaching in Modern Times

nije evidentirano

dialogue, Hawthorne effect, Majeutic conversation, application in teaching, integration.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (3)

2019.

89-103

objavljeno

2623-9426

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice