Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samovrednovanje učitelja i njegov utjecaj na kvalitetu učiteljeve kompetentnosti (CROSBI ID 693416)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Tot, Daria Samovrednovanje učitelja i njegov utjecaj na kvalitetu učiteljeve kompetentnosti // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI -Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama, Knjiga sažetaka/Iris Marušić (ur.),. 2014. str. 70-71

Podaci o odgovornosti

Tot, Daria

hrvatski

Samovrednovanje učitelja i njegov utjecaj na kvalitetu učiteljeve kompetentnosti

U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učitelja i vodstva škole o načinima (oblicima) i razlozima samovrednovanja učitelja kao i o indikatorima učiteljeve kompetentnosti u svrhu njihove uporabe u procesu samovrednovanja te razlike u njihovim procjenama. Istraživanje je provedeno na uzorku od 596 ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, ravnatelja i stručnih suradnika osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. U istraživanju je sudjelovalo i pet fokus grupa, po dvije grupe u Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji i jedna u Ličko-senjskoj županiji. Veličina pojedine fokus grupe bila je između šest i deset sudionika. Činili su ih predstavnici ravnatelja, stručnih suradnika, vijeća roditelja, učitelja mentora i savjetnika. Metoda fokus grupa korištena je kako bi sudionici s različitih aspekata pridonijeli kritičkom analiziranju i vrednovanju dosadašnjih aktivnosti u području učiteljeva samovrednovanja i vrednovanja. Za očekivati je bilo da će njihova mišljenja, uvjerenja pa i emocionalne reakcije, proizašle iz poticajne rasprave u fokus grupi, pridonijeti izvođenju kvalitetnih zaključaka i anticipiranju prijedloga za kreiranje optimalnog metodološkog predloška za poboljšanje kvalitete učiteljeva samovrednovanja. Također i podupiranju generalizacija izvedenih kvantitativnim metodološkim postupcima ili pak problematiziranju i otvaranju nove rasprave o istoj temi. Vodstvo škole u usporedbi s učiteljima razredne i učiteljima predmetne nastave procjenjuje da primjereni i objektivni pokazatelji kvalitete nastave i učiteljeve kompetentnosti bitnije pridonose korištenju rezultata samovrednovanja učitelja za poboljšanje učiteljeve kompetentnosti. Učitelji predmetne nastave se u odnosu na vodstvo manje slažu s tvrdnjom da se u dosadašnjem samovrednovanju učitelj koristio rezultatima vrednovanja učitelja od strane drugih subjekata: učitelja, učenika, stručnih suradnika, ravnatelja. Također, vodstvo škole u većoj mjeri smatra da je dosadašnje samovrednovanje učitelja uključivalo podatke vanjskog (izvanškolskog) vrednovanja (od strane savjetnika, inspektora, timova za vanjsko vrednovanje…) nego što to misle učitelji razredne nastave. U razgovoru u fokus grupama ta je razlika također dolazila do izražaja. U većini škola ispitanici su isticali kako učitelji rijetko razmjenjuju informacije o kvaliteti nastave te kako nije uobičajen dolazak učitelja jednih drugima na sat u cilju praćenja nastave.

učiteljeva kompetentnost, samovrednovanje, samovrednovanje učitelja

nije evidentirano

engleski

Teacher self-evaluation and its impact on the quality of teacher competence

nije evidentirano

teacher competence, self-evaluation, teacher self-evaluation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

70-71.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI -Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama, Knjiga sažetaka/Iris Marušić (ur.),

Podaci o skupu

2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama"

predavanje

16.10.2014-17.10.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija