Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1076819

Pedagogija revolucije i revolucija pedagogije: revolucionarni diskurs u odgojno-obrazovnom procesu obilježenom postmodernim tendencijama


Beroš, Ivan; Pongračić, Luka
Pedagogija revolucije i revolucija pedagogije: revolucionarni diskurs u odgojno-obrazovnom procesu obilježenom postmodernim tendencijama // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 2 (2018), 2; 53-75 (nije recenziran, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1076819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogija revolucije i revolucija pedagogije: revolucionarni diskurs u odgojno-obrazovnom procesu obilježenom postmodernim tendencijama
(The pedagogy of the revolution and the revolution of pedagogy: a revolutionary discourse in the educational process marked by postmodern tendencies)

Autori
Beroš, Ivan ; Pongračić, Luka

Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 2 (2018), 2; 53-75

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma, društvene utopije, kraj povijesti, neoliberalizam, postmodernizam i obrazovanje, revolucionarna kritička pedagogija.
(Comprehensive curricular reform, social utopias, the end of history, neoliberalism, postmodernism and education, revolutionary critical pedagogy.)

Sažetak
U uvodnom dijelu rada se sažeto analiziraju postmoderne tendencije u institucionaliziranom odgojno-obrazovnom procesu promatrane kroz analizu elemenata postmodernog kurikula. U središnjem dijelu se donose određenja procesa označenih sintagmama pedagogija revolucije i revolucija pedagogije te razrađuje teorijski konstrukt , , pedagogija revolucije'' i prikazuju implicitne te eksplicitne teorijsko-prakseološke pedagoške pretpostavke odabranih revolucionarnih nastojanja. Korištenjem prikazanih pedagoških pretpostavki razvija se teorijski konstrukt , , revolucija pedagogije'' shvaćen ne u illićevskom smislu nego u okviru revolucionarne kritičke pedagogije. Navedeni konstrukt se nakon eksplikacije uklapa u globalne – s naglaskom na analizi Zapadnih zemalja – diskurse neoliberalizma, kraja povijesti i nestanka utopija. U zaključnom dijelu se prikazani zaključci implementiraju u dominantni odgojno-obrazovni diskurs u Hrvatskoj sadržan u Cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivan Beroš (autor)

Avatar Url Luka Pongračić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.usfm.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Beroš, Ivan; Pongračić, Luka
Pedagogija revolucije i revolucija pedagogije: revolucionarni diskurs u odgojno-obrazovnom procesu obilježenom postmodernim tendencijama // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 2 (2018), 2; 53-75 (nije recenziran, članak, ostalo)
Beroš, I. & Pongračić, L. (2018) Pedagogija revolucije i revolucija pedagogije: revolucionarni diskurs u odgojno-obrazovnom procesu obilježenom postmodernim tendencijama. Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 2 (2), 53-75.
@article{article, year = {2018}, pages = {53-75}, keywords = {Cjelovita kurikularna reforma, dru\v{s}tvene utopije, kraj povijesti, neoliberalizam, postmodernizam i obrazovanje, revolucionarna kriti\v{c}ka pedagogija.}, journal = {\v{C}asopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2623-9426}, title = {Pedagogija revolucije i revolucija pedagogije: revolucionarni diskurs u odgojno-obrazovnom procesu obilje\v{z}enom postmodernim tendencijama}, keyword = {Cjelovita kurikularna reforma, dru\v{s}tvene utopije, kraj povijesti, neoliberalizam, postmodernizam i obrazovanje, revolucionarna kriti\v{c}ka pedagogija.} }
@article{article, year = {2018}, pages = {53-75}, keywords = {Comprehensive curricular reform, social utopias, the end of history, neoliberalism, postmodernism and education, revolutionary critical pedagogy.}, journal = {\v{C}asopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2623-9426}, title = {The pedagogy of the revolution and the revolution of pedagogy: a revolutionary discourse in the educational process marked by postmodern tendencies}, keyword = {Comprehensive curricular reform, social utopias, the end of history, neoliberalism, postmodernism and education, revolutionary critical pedagogy.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font