Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ograničenje slobode kretanja i obveza usmene rasprave u sudskim predmetima maloljetnika državljana treće zemlje (CROSBI ID 282501)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Đanić Čeko, Ana Ograničenje slobode kretanja i obveza usmene rasprave u sudskim predmetima maloljetnika državljana treće zemlje // Hrvatska i komparativna javna uprava, 20 (2020), Posebni prilog u; 25-37

Podaci o odgovornosti

Đanić Čeko, Ana

hrvatski

Ograničenje slobode kretanja i obveza usmene rasprave u sudskim predmetima maloljetnika državljana treće zemlje

U radu se ističe odabrana praksa1 Upravnog suda u Osijeku2 (US OS) u odnosu na provođenje upravnog spora radi sudske kontrole zakonitosti3 ograničenja kretanja smještajem u Tranzitni prihvatni centar za strance Tovarnik (TPC Tovarnik). U okviru upravno- sudske ocjene zakonitosti odlučuje se o potvrdi ili ukidanju donesenih rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske4 (MUP) putem nadležnih policijskih uprava, odnosno policijskih postaja primjenom čl. 135/4. Zakona o stran- * Doc. dr. sc. Ana Đanić Čeko, Pravni fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, e-mail: adjanic@pravos.hr 1 Ustupljena sudska praksa i statistički podaci koje je dostavio predsjednik Upravnog suda u Osijeku. 2 Sjedište i područje nadležnosti Upravnog suda u Osijeku regulirano je u čl. 8/1. Zakona o područjima i sjedištima sudova, NN 67/18. 3 Predmet upravnog spora ocjena je zakonitosti pojedinačne odluke kojom je javnopravno tijelo odlučilo o pravu, obvezi ili pravnom interesu stranke u upravnoj stvari (upravni akt) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek. V. čl. 3/1. Zakona o upravnim sporovima (ZUS), NN 20/10, 143/12, 154/14, 94/16, 29/17. 4 Djelokrug nadležnosti MUP-a v. čl. 6. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave, NN 93/16, 104/16, 116/18, 127/19. 26 STRUČNI RADOVI CROATIAN AND COMPARATIVE PUBLIC ADMINISTRATION cima (ZS).5 Naglasak se stavlja na sudske predmete u kojima su donesena rješenja US OS koja se odnose na maloljetnike. Pritom se osvrće na odredbe ZS-a kojima se regulira posebni upravni postupak odlučivanja o ograničenju slobode kretanja stranaca smještajem u prihvatne centre s posebnim naglaskom na ostvarivanje načela usmene rasprave6 u upravnom sporu kada je državljanin treće zemlje maloljetnik. Kako je riječ o osjetljivim kategorijama migranata, dakle djeci maloljetnicima, posebno se uzimaju u obzir pravni izvori kojima se jamče prava djeteta, poštovanje najboljeg interesa djeteta i cjelovitosti obitelji, pravo na saslušanje i usmenost rasprave. Cilj je prikazati primjenu spomenutih europskih standarda osiguravanja procesnih prava zajamčenih Konvencijom o pravima djeteta u upravno-sudskoj praksi te time i njegovu ulogu u zaštiti prava djeteta u tome posebnom upravnom području. U prilog tomu pokazat će se odabrana upravno-sudska praksa upravo US OS s obzirom na njegovu stvarnu nadležnost za TPC Tovarnik. Normativnom analizom posebnog zakona kojim se regulira posebni upravni postupak odlučivanja u povodu ograničenja slobode kretanja smještajem u prihvatne centre za strance (kada se ne mogu primijeniti blaže mjere) i analizom dostupne upravno-sudske prakse istaknut će se specifičnosti u provođenju upravno-sudskog postupanja, odnosno tzv. kvaziupravnog spora.

usmena rasprava ; djeca ; stranci ; upravni spor ; ograničenje slobode kretanja

nije evidentirano

engleski

Restriction of freedom of movement and oral obligations hearings in juvenile court cases third-country nationals

nije evidentirano

oral hearing ; children ; foreigners ; administrative dispute ; restriction of freedom of movement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (Posebni prilog u)

2020.

25-37

objavljeno

1848-0357

1849-2150

Povezanost rada

Pravo

Poveznice
Indeksiranost