Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo (CROSBI ID 434208)

Ocjenski rad | diplomski rad

Puškar, Iva Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo / Košćak, Nikola ; Kišiček, Gabrijela (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Puškar, Iva

Košćak, Nikola ; Kišiček, Gabrijela

hrvatski

Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo

Ovaj rad proučava retorička i stilistička sredstva uvjeravanja koja se javljaju u hrvatskim suvremenim reklamama za pivo. Najprije se teorijski govori o retorici i stilistici, o njihovoj važnosti u društvu te o sredstvima uvjeravanja kojima se koriste. Reklame najpoznatijih brendova kao što su Ožujsko pivo, Karlovačko pivo te Laško Zlatorog s retoričke strane bivaju analizirane metodama uvjeravanja poznatima još od antike (od Aristotela), a to su etos, patos i logos, kojima suvremeni retoričari pridružuju i kairos. Iz stilističke perspektive reklame navedenih brendova promatrane su s obzirom na stilske figure i funkcionalne stilove koji se u njima pojavljuju. Cilj rada je utvrditi koje retoričke taktike koriste navedeni brendovi u svojim reklamama, odnosno kojim se stilskim figurama i stilovima služe. Rezultati analize pokazuju da reklame za Ožujsko pivo uglavnom ciljaju na patos, koji se javlja u kombinaciji s kairosom, reklame za Karlovačko pivo pretežno uvjeravaju etosom, kojemu se mogu priključiti patos i kairos, a u reklamama za Laško Zlatorog prevlast u uvjeravanju ima etos, gdjekad u kombinaciji s kairosom. Iz stilističke perspektive situacija nije tako predvidljiva, javljaju se različite stilske figure poput metafore, gradacije, simbola, ponavljanja i sl. kako bi se čim više obogatio reklamni diskurs, a od funkcionalnih stilova dominira razgovorni stil.

retorika, stilistika, metode uvjeravanja, reklame za pivo

nije evidentirano

engleski

The Rhetorical and Stylistic Analysis of Modern Beer Advertising in Croatia

nije evidentirano

rhetoric, stylistics, modes of persuasion, beer advertisements

nije evidentirano

Podaci o izdanju

87

09.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija