Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgojni utjecaji izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti (CROSBI ID 434205)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Damjanović, Marko Odgojni utjecaji izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2020

Podaci o odgovornosti

Damjanović, Marko

Lukaš, Mirko

hrvatski

Odgojni utjecaji izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti

Cilj rada je prikazati odgojne utjecaje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti važni su čimbenici kvalitetnog provođenja slobodnog vremena djece i mladih. Zbog toga se u radu analiziraju i definiraju slobodno vrijeme, slobodne aktivnosti, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Utvrđuju se čimbenici za njihovo kreiranje, te se naglašavaju pedagoški i odgojni utjecaji aktivnosti slobodnog vremena. Postoje brojne teorije i definicije slobodnog vremena, no najučestalija je ona koja govori kako je to vrijeme oslobođeno organiziranog rada i vrijeme u kojem se pojedinac posvećuje sebi i svom osobnom razvoju. Izvanškolske aktivnosti imaju veliki značaj jer mladima daju mogućnost okupljanja i provođenja zajedničkog vremena. Tijekom povijesti, aktivnosti slobodnog vremena provodile su se izvan institucija pod vodstvom različitih udruga, klubova i organizacija koje su nastojale okupiti djecu i mlade. Nakon što su škole krenule s organiziranjem aktivnosti koje su se s vremenom počele spajati s pojedinim predmetima, nastale su izvannastavne aktivnosti. Ove aktivnosti bi trebale djeci i mladima kvalitetno ispuniti slobodno vrijeme, približiti ih školi, pružiti im osjećaj pripadnosti zajednici, ali najvažnije je da se organiziraju u skladu s interesima i željama učenika, učitelja i šire kulturno- društvene zajednice. Kreatori ovih aktivnosti trebali bi u prvom redu biti učenici, učitelji i roditelji. Čovjek uči i odgaja se cijeloga života. Odgoj se ne odvija samo u obitelji i školi, nego i u drugim ljudskim aktivnostima pa tako i onim u slobodnom vremenu. Različitim aktivnostima stječu se različita iskustva, kompetencije, dobiva se na kompetitivnosti i usvajaju se nove norme i pravila ponašanja. Cilj škola je omogućiti učenicima stjecanje kompetencija, iskustva, ispunjavanje želja i interesa te preventivno djelovanje na moguće negativne utjecaje okoline.

djeca, izvannastavne aktivnosti, izvanškolske aktivnosti, mladi, pozitivni čimbenici

nije evidentirano

engleski

Educational influences of extracurricular activities

nije evidentirano

children, extracurricular activities, youth, positive factors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26

26.08.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija