Prirodni odgoj u djelu Emile ili o odgoju Jean Jacquesa Rousseaua (CROSBI ID 434199)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Dora Kaltenbacher
Kelam, Ivica
hrvatski
Prirodni odgoj u djelu Emile ili o odgoju Jean Jacquesa Rousseaua
Kroz egzistencijalnu potrebu čovjeka se rađa i potreba za razvijanjem i napredovanjem. Stoga odgoj smatramo neizostavnim dijelom odrastanja i usavršavanja vještina i vrijednosti. Prilikom definiranja odgoja, autori se slažu, kako se odgoj smatra procesom usvajanja moralnih i drugih društvenih vrijednosti. Kažemo društvenih jer je čovjek društveno biće koje ne opstaje samostalno. Iz toga je razloga važno da ono zna kako se odnositi prema drugim osobama. Prilikom odgoja je važno naglašavati ljudsku slobodu danu prirodom te razvijanje i odgoj koje će djetetu, kasnije i odrasloj osobi, omogućiti samoodrživost te izvršavanje obveza koje se tiču odrasle osobe prema drugim članovima uže ili šire zajednice. Takav se način odgoja naziva prirodnim te se začetnikom smatra Jean Jacques Rousseau koji svoje promišljanje izlaže u djelu Emil ili O odgoju. Sam čin odgoja podložan je utjecajima društva te raznim drugim promjenama kroz koje prolazi čovjek. Ukoliko su ti utjecaji negativni za razvijanje zdravog razuma i duha pojedinca, potrebno je znati načine na koje djelovati suprotno tim utjecajima. Ključnu ulogu ovdje imaju upravo roditelji te obrazovani odgojitelji.
odgoj, obrazovanje, vrijednosti, čovjek, priroda, prirodni odgoj, razum, odgojitelji.
nije evidentirano
engleski
Naturalistic education in J.J.Rousseau's Emile, or Education
nije evidentirano
education, values, human being, nature, naturalistic education, reason, educators
nije evidentirano
Podaci o izdanju
27
13.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek