Sustav osiguravanja kvalitete u ustanovama za obrazovanje odraslih (CROSBI ID 748155)
Autorska knjiga | priručnik
• Obrazovni materijal (nedefinirano )
Podaci o odgovornosti
Petrović, Nenad ; Stranjik, Alen
hrvatski
Sustav osiguravanja kvalitete u ustanovama za obrazovanje odraslih
Razvoj sustava kvalitete u ustanovama za obrazovanje odraslih može se sagledati kroz 3 osnovna segmenta: 1. inicijalna analiza stanja i potreba, 2. uspostavljane formalno-pravnog okvira i 3. implementacija sustava. Inicijalnom analizom stanja i potreba, odnosno provedbom GAP i KREDA analize te provedbom procesa inicijalnog samovrjednovanja ustanove, utvrđuje se aktualno stanje kvalitete u ustanovi za obrazovanje odraslih i raskorak između trenutnog i željenog stanja kvalitete, kako bi se postavili kratkoročni i dugoročni ciljevi razvoja kojima će se kvaliteta unaprijediti. Formalno-pravni okvir ustanova za obrazovanje odraslih osigurava donošenjem odgovarajućih dokumenata, sukladno odredbama statuta ustanove. To su u prvom redu politika kvalitete i pravilnik o kvaliteti, a zatim i svi drugi potrebni dokumenti koji iz njih proizlaze. Implemetacija sustava kvalitete predstavlja operacionalizaciju usvojene politike kvalitete kroz imenovanje odgovornih osoba za osiguravanje sustava kvalitete, donošenje operativnih godišnjih planova razvoja i kontinuirano praćenje kvalitete ustanove. Ova publikacija nastala je u Učilištu Ambitio kroz EU projekt Program usavršavanja za poslove voditelja zdravstvenog turizma. Sastavni dio projekta bio je i razvoj sustava kvalitete Učilišta. Tijekom provedbe tog elementa projekta pojavilo se dosta nepoznanica kako i od kuda početi, budući da zahtjevi kvalitete za ustanove za obrazovanje odraslih još uvijek nisu normirani, osim u jednom manjem segmentu, kao dio sustava kvalitete u ustanovama za strukovno obrazovanje koje se uz svoju osnovnu djetanost bave i obrazovanjem odraslih. Stoga je projektni tim za kvalitetu razvio vlastitu metodologiju implementacije sustava i vlastite kriterije kvalitete, koji su najvećim dijelom temeljeni na standardima kvalitete u ustanovama za strukovno obrazovanje te manjim dijelom i na standardima kvalitete u srednjem i visokom obrazovanju. U nastojanju da kolegicama i kolegama u ustanovama za obrazovanje odraslih koji će se baviti problematikom razvoja kvalitete u svojim ustanovama olakšamo prve korake u tom zahtjevnom i odgovornom poslu, kroz ovu publikaciju željeli smo im na jednostavan i praktičan način dati osnovne smjernice za rad, koje se temelje na našim osobnim iskustvima i stečenim spoznajama tijekom jednogodišnjeg rada na implementaciji sustava kvalitete u Učilištu Ambitio.
ustanove za obrazovanje odraslih, upravljanje kvalitetom
nije evidentirano
engleski
Quality management system in adult education institutions
nije evidentirano
adult education institutions, quality management
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Učilište Ambitio
2016.
87
objavljeno