Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Akademsko nepoštenje studenata u kulturi visokoškolske ustanove (CROSBI ID 693220)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Zec Ružica Akademsko nepoštenje studenata u kulturi visokoškolske ustanove // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 92-106

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Zec Ružica

hrvatski

Akademsko nepoštenje studenata u kulturi visokoškolske ustanove

Akademsko nepoštenje odnosi se na predstavljanje tuđega rada kao svojega, primjerice prepisivanje na ispitima, prepisivanje zadaća ili plagiranje. Akademskim nepoštenjem krše se etička načela da bi se postigao bolji uspjeh, a taj pedagoški problem tema je rasprave nastavnika, medija, javnosti i kreatora obrazovne politike, a malo je istraživanja o tom pedagogijskom problemu koji se očituje u skrivenom kurikulumu u kulturi visokoškolske institucije. Način se varanja promijenio, didaktički se može govoriti o tradicionalnim (šalabahter, pisanje na rukama i nogama, napuštanje prostorije i sl.) i suvremenim metodama (korištenje mobilnih telefona, kalkulatora, MP3 uređaja, različitih bežičnih uređaja, pametnih telefona, olovaka s tintom koja postane vidljiva samo pod posebnim svjetlom, pametnih satova). Etički kodeks definira neprihvatljiva ponašanja u akademskoj zajednici, a u ovome radu studenata. Analiziraju se Etički kodeksi pet Sveučilišta u Republici Hrvatskoj te Sveu-čilišta dviju europskih zemalja te se iznose stavovi fokus grupe nastavnika o akademskom nepoštenju studenata u nastavi na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku. Nastavnici uočavaju varanje, iznose primjere i daju preporuke u sprječavanju akademskoga nepoštenja i to prepisivanje na ispitima, plagiranje ili krivotvorenje radova ili dijelova radova drugih osoba te iznošenje ideja drugih osoba kao vlastitih. Pristup nastavnika o akademskom nepoštenju studenata važan je kontekstualni čimbenik koji određuje pojavnost varanja u odgojno-obrazovnom procesu. Nastavnici trebaju biti uzori etičkoga ponašanja/akademske čestitosti da bi osvijestili studente i očekivali od njih poštivanje etičkih normi, a zlouporaba i kršenje etičkih načela trebaju biti strogo zabranjeni i imati sankcije. Pojedinac osobno odgovara za svoje akademski nepoštene radnje, a problem nepoštenja treba biti u središtu širega društvenoga konteksta.

akademsko nepoštenje, nastavnici, studenti, kultura, etički kodeks

nije evidentirano

engleski

Academic Dishonesty of Students in the Culture of Higher Education Institutions

nije evidentirano

academic dishonesty, professors, students, culture, code of ethics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

92-106.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings

Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima

978-953-6965-92-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija