Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kriptirani kod - medij digitalnog potrošača (CROSBI ID 67269)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Horvat, Jasna ; Mijoč, Josipa ; Tomašević, Nives Kriptirani kod - medij digitalnog potrošača // Digitalno doba : masovni mediji i digitalna kultura / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.). Zagreb: Jesenski i Turk ; Sveučilište u Zadru ; Sveučilište u Zagrebu, 2020. str. 367-397

Podaci o odgovornosti

Horvat, Jasna ; Mijoč, Josipa ; Tomašević, Nives

hrvatski

Kriptirani kod - medij digitalnog potrošača

Pojava kriptiranog koda poznatog kao dvodimenzijski (2D) kod, a kasnije kod brzog odgovora, otvorila je brojna pitanja o učincima njegove uporabe, a njegovo korištenje u nakladništvu pružilo je nove uvide u konvergenciju medija. Na rast uporabe kriptiranih kodova utjecali su pametni telefoni i digitalni potrošači koji mnogo vremena provode koristeći digitalne tehnologije. S porastom broja digitalnih potrošača uočava se kako se njihovim zahtjevima prilagođavaju i kriptirani kodovi koji postaju personalizirani. Kriptirani kodovi koriste se i u nakladništvu, ponajprije kao marketinško pomagalo u prodajnim katalozima, a mogu biti i integralni dio književnih tekstova (primjerice u romanima Jasne Horvat Vilijun (2016) i Atanor (2017)) te stručnih i znanstvenih radova (npr. u udžbeniku Ivane Hebrang Grgić Kratka povijest knjižnica i nakladnika (2018), te u studiji Jasne Horvat, Josipe Mijoč i Ane Zrnić Ars Andizetum (2018)). Književni tekstovi koji sadrže kriptirane kodove proširuju autorski doprinos tekstu i odašilju dodatne književne poruke čitatelju. Naime, kriptirani romani pokazali su da se autorska praksa može proširiti primjerice na snimanje filmova, koji putem kriptiranih kodova čitatelju prenose autorski glas izražen filmom te time proširuju književnu poruku. Zahvaljujući takvim postupcima kriptirani tekstovi mogu biti dovršeni i nakon objave tiskanog izdanja, i u njih mogu biti ugrađeni različiti paratekstualni dodaci (filmovi, glazba, znanstveni članci, internetske poveznice i sl.) nesvojstveni tiskanom književnom ili znanstvenom tekstu. U ovom radu se analiziraju promjene do kojih je dovela uporaba kriptiranih kodova, s posebnim osvrtom na njihovu komunikacijsku ulogu i ulogu medija kojim se proširuje doživljaj čitanja. Istraživanjem teorijskih spoznaja i postojećih praksi kriptiranog kodiranja razmatraju se komunikacijske varijacije kriptiranih kodova i raznolikost njihove uporabe, čemu je pridonijela i mogućnost besplatnog (de)kriptiranja kodova brzog odgovora kao i mogućnost autora da se u kontekstu otisnutog teksta ostvari kao autor većeg broja različitih interpretacija.

kriptirani kod ; kod brzog odgovora ; nakladništvo ; pametna knjiga ; konvergiranje ; digitalni potrošač

nije evidentirano

engleski

Encrypted code - the medium of the digital consumer

nije evidentirano

encrypted code ; QR code ; publishing ; smart book ; convergence ; digital consumer

nije evidentirano

Podaci o prilogu

367-397.

objavljeno

Podaci o knjizi

Digitalno doba : masovni mediji i digitalna kultura

Zgrabljić Rotar, Nada

Zagreb: Jesenski i Turk ; Sveučilište u Zadru ; Sveučilište u Zagrebu

2020.

978-953-222-835-9

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti