Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komparativna analiza komunikacije i odnosa s javnošću Etnografskog muzeja i Ansambla Lado (CROSBI ID 434144)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Dabo, Krešimir Komparativna analiza komunikacije i odnosa s javnošću Etnografskog muzeja i Ansambla Lado / Tomašević, Nives (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2020

Podaci o odgovornosti

Dabo, Krešimir

Tomašević, Nives

hrvatski

Komparativna analiza komunikacije i odnosa s javnošću Etnografskog muzeja i Ansambla Lado

Iznimna raznolikost hrvatskog folklornog stvaralaštva, očuvanje i predstavljanje narodne baštine u fokusu su mnogih etnologa, antropologa, povjesničara umjetnosti, kulturologa, sociologa, ali i mnogih drugih znanstvenika. Međutim, koliko hrvatska tradicijska kultura uspješno pronalazi put do šire hrvatske javnosti te koliko o njoj zna, uvelike ovisi o nekolicini ustanova koje se njome bave iz različitih perspektiva. Iako očuvanje folklornog nasljeđa zahvaljujemo lokalnim amaterskim umjetničkim skupinama i udrugama koje čuvaju svoje običaje od zaborava, institucionalizirano bavljenje tradicijom trebalo bi osigurati jamstvo dugotrajnog, sistematičnog i kontinuiranog čuvanja i predstavljanja bogate hrvatske baštine. Zato je osobito važno, u današnjem vremenu galopirajućeg razvoja informacijskih i komunikacijskih procesa, uspješno komuncirati djelovanje ustanova koje se bave nekim aspektom čuvanja i predstavljanja baštine. Ovaj rad analizira odnose s javnošću dviju takvih ustanova od nacionalnog značaja, jednu muzejsku i jednu umjetničko izvedbenu. Riječ o Etnografskom muzeju u Zagrebu i Ansamblu narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado. Na primjerima triju projekata svake ustanove, analizirana je strategija komuniciranja s javnostima kroz kvantitaivne i kvalitativne metode istraživanja, s namjerom da se dobije što precizniji uvid u načine, taktike, a onda i rezultate odnosa s javnošću ustanova. Istraživanje je pokazalo kako prostora za poboljšanje ima i kako tradicijska kultura, iako zanimljiva javnosti, nije često u fokusu medija, djelomično zbog nedostatnih znanja i aktivnosti matičnih kuća u odnosima s javnošću, a djelomično zbog općeg manjka zanimanja medija za umjetnost, osobito onu narodnu. Ipak, ustanovljen je i veliki pomak u novim načinima komunikacije Etnografskog muzeja i Ansambla Lado te metodama pronalaska puta do nove publike koje su usklađenije sa psihologijom suvremenog konzumenta narodne umjetnosti. Zaključno, rad donosi prijedloge poboljšanja odnosa s javnošću ustanova, s ciljem potencijalnog dugoročnog održavanja interesa javnosti za tradicijsku kulturu kao neotuđivog dijela hrvatskog kulturološkog identiteta.

tradicijska kultura ; Etnografski muzej ; Ansambl Lado ; odnosi s javnošću u kulturi ; folklor ; komunikacija

nije evidentirano

engleski

Comparative analysis of communication and public relations of the Ethnographic Museum in Zagreb and the Folk Dance and Song Ensemble of Croatia Lado

nije evidentirano

traditional culture ; Ethnographic Museum ; Lado Ensemble ; public relations in culture ; folklore ; communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

172

10.04.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti