Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje (CROSBI ID 282183)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara ; Širanović, Ana Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 105-127. doi: 10.21464/mo.26.2.8

Podaci o odgovornosti

Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara ; Širanović, Ana

hrvatski

Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje

Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.

pedagoška profesija ; dispozicije pedagoginje ; etičnost ; refleksivnost ; autentičnost

nije evidentirano

engleski

Who are pedagogues? On dispositions for meaningful pedagogical practice

nije evidentirano

profession of pedagogy, dispositions of pedagogues, ethics, reflexivity, authenticity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

2019.

105-127

objavljeno

0353-765X

1848-2325

10.21464/mo.26.2.8

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost