Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje (CROSBI ID 282183)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara ; Širanović, Ana
hrvatski
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje
Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.
pedagoška profesija ; dispozicije pedagoginje ; etičnost ; refleksivnost ; autentičnost
nije evidentirano
engleski
Who are pedagogues? On dispositions for meaningful pedagogical practice
nije evidentirano
profession of pedagogy, dispositions of pedagogues, ethics, reflexivity, authenticity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija