Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koronakriza – izazovi odgoja u kriznim situacijama (CROSBI ID 67238)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina Koronakriza – izazovi odgoja u kriznim situacijama // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.). Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 167-185

Podaci o odgovornosti

Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina

hrvatski

Koronakriza – izazovi odgoja u kriznim situacijama

Vrijeme u kojem živimo puno je brojnih i neočekivanih promjena. Jedna od njih dogodila se i krajem 2019. i tijekom 2020. godine kada se gotovo cijeli svijet našao pod prijetnjom virusa nazvanog SARS-CoV-2. U pokušaju suzbijanja virusa poduzimale su se brojne mjere: ograničilo se kretanje, uvele su se mjere socijalne distance, zatvorile su se sve odgojno-obrazovne i kulturne ustanove. Zbog iznenadne krizne situacije životi djece i odraslih doživjeli su korjenite promjene. Djeca predškolske dobi ne pohađaju vrtiće, školski život učenika preko noći se prebacio iz realnog u virtualni svijet, roditelji ne odlaze na posao, nego rade od kuće. Novonastala situacija narušila je strukturu i rutinu i djece i odraslih. Na promjene se nije bilo jednostavno i lako prilagoditi. Roditelji su postali okruženi brojnim stresorima: strah za zdravlje djece i osobno zdravlje, nesigurnost radnog mjesta, fi nancijski problemi. U ovakvim uvjetima i roditeljstvo je postalo znatno izazovnije i teže. Rezultati istraživanja Lee i Ward-a (2020) pokazali su kako su roditeljske odgojne metode i postupci u vrijeme socijalne i zolacije postali znatno grublji i neprihvatljiviji – zabilježena je viša razina psihološkog i fi zičkog kažnjavanja djece. Sve je veća potreba za pozitivnom disciplinom koja se temelji na poštovanju i za održavanjem dobrih odnosa što se temelji na komunikaciji i s uradnji. U ovim kriznim situacijama roditelji bi trebali imati više razumijevanja za djecu, poticati ih da izraze svoje misli i strahove, slušati i čuti ih, biti im dostupniji i objasniti im novonastalu situaciju. Roditeljski dom djetetu treba pružiti utjehu i zaštitu i tijekom kriznih situacija.

djeca ; kriza ; pozitivna disciplina ; roditelji

nije evidentirano

engleski

The Coronavirus Crisis – Challenges of Education in Times of Crisis

nije evidentirano

children ; crisis ; parents ; positive discipline

nije evidentirano

Podaci o prilogu

167-185.

objavljeno

Podaci o knjizi

Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19

Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan

Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element

2020.

978-953-197-688-6

Povezanost rada

Pedagogija