Povećanje energetske učinkovitosti tračničkog vozila primjenom sustava pohrane energije kod regenerativnog kočenja (CROSBI ID 434091)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Filipović, Marko
Ban, Željko
hrvatski
Povećanje energetske učinkovitosti tračničkog vozila primjenom sustava pohrane energije kod regenerativnog kočenja
Analizom pojednostavljenog matematičkog modela tračničkog vozila programskim paketom MATLAB/Simulink testirana su tri različita algoritma upravljanja toka energije regenerativnog kočenja tračničkog vozila na prugama različitih vertikalnih profila. Prikazana je ušteda energije tj. smanjenje opterećenja kontaktne mreže odnosno smanjenje vršnih vrijednosti struje, te način smanjenja i optimiranja broja ciklusa superkondenzatora kako ne bi došlo do degeneracije superkondenzatora, čime bi projekt pohrane energije regenerativnog kočenja s primjenom superkondenzatora postao financijski neisplativ. Analizom je utvrđeno kako optimalni algoritam značajno smanjuje broj ciklusa superkondenzatora, a ušteda energije ostaje približno jednaka maksimalnoj uštedi energije korištenjem superkondenzatora kao medija za pohranu energije regenerativnog kočenja. Također je prikazano kako algoritmi imaju najveću uštedu prilikom vožnje na prugama koje u svojem vertikalnom profilu imaju duge nizbrdice.
tračničko vozilo ; električno vozilo ; superkondenzator ; regenerativno kočenje ; algoritam upravljanja toka energije
nije evidentirano
engleski
Increasing the energy efficiency of rail vehicles using energy storage system with regenerative braking
nije evidentirano
rail vehicle ; electric vehicle ; supercapacitor ; regenerative braking ; power flow control algorithm
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
09.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb