Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Posebnosti govorno-jezičnog statusa Roma Bajaša osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 434085)

Ocjenski rad | diplomski rad

Toplek, Ida Posebnosti govorno-jezičnog statusa Roma Bajaša osnovnoškolske dobi / Radosavljević, Petar ; Dobrić, Arnalda (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Toplek, Ida

Radosavljević, Petar ; Dobrić, Arnalda

hrvatski

Posebnosti govorno-jezičnog statusa Roma Bajaša osnovnoškolske dobi

Ovaj rad zasniva se na teorijskom prikazu Roma Bajaša, njihovom obrazovanju, jeziku, dvojezičnosti i posebnom govorno-jezičnom statusu. Teorijski prikaz također daje uvid u razvoj govora djeteta, jezične poteškoće, govorno-jezične poremećaje te naglasak stavlja na poseban metodički pristup u nastavi s djecom s jezičnim teškoćama i teškoćama u učenju te integraciji učenika s posebnim potrebama. Rad se temelji i na praktičnom djelu, tj. deskriptivnoj analizi niza audio snimaka koje su korištenje u svrhu dobivanja rezultata o posebnom govorno-jezičnom statusu bajaške osnovnoškolske djece. Rezultati su pokazali da se bajaška osnovnoškolska djece, točnije djeca prvog i petog razreda, susreću s nizom govornih poteškoća što je vjerojatno posljedica njihovih životnih statusa, socijalne deprivacije i nedovoljnog poznavanja hrvatskog jezika. Analizom snimki utvrđen je niz govornih poremećaja, kao što su omisije, supstitucije i sigmatizam, oskudniji vokabular s blagom tendencijom korištenja elemenata kajkavizma i bajaškog rumunjskog jezika te probleme u gotovo svim gramatičkim kategorijama. Takvi bi se rezultati mogli objasniti i nedovoljnim poznavanjem hrvatskog jezika, što rezultira težim praćenjem nastave i lošijim rezultatima u obrazovanju. Analizom ankete o uporabi jezika i bajaške množine utvrđena je svjesnost o vlastitom jeziku te utjecaj hrvatskog jezika na promjene u bajaškom rumunjskom. Metodički dio daje predložak mogućeg rada s bajaškom djecom prije polaska u osnovnu školu s ciljem poboljšavanja ili ispravljanja sigmatizma, obzirom da je kroz rezultate praktičnog rada utvrđeno da bajaškoj djeci izgovor frikativa predstavlja problem u govoru. Iz svega navedenog, a i samog teorijskog prikaza rada, vidljivo je koliko su okolina, dvojezičnost te socijalni i ekonomski status važni u govorno-jezičnom razvoju svakog djeteta. Poseban metodički pristup u radu s djecom s jezičnim teškoćama, integracija učenika s posebnim potrebama te vještine stručnjaka s područja metodike, didaktike, psihologije, rehabilitacije govora i drugih, ključne su u razvijanju govorno-jezičnog statusa Roma Bajaša.

Bajaši, govorno-jezične specifičnosti, deskriptivna analiza

nije evidentirano

engleski

Specific speech and language features of elementary school Bajaši children

nije evidentirano

Bajaši, speech and language specific features, descriptive analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

112

16.06.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija