Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1075123

Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena


Šimunović, Zrinka; Svalina, Vesna
Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka / Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2019. str. 128-129 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1075123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena
(Music Education and the Challenges of a New Era)

Autori
Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka / Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. ; Huljev, A. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2019, 128-129

ISBN
978-953-6965-82-3

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16-17.5.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Glazbene škole, glazbeno obrazovanje, učenici glazbenih škola, nastavnici
(Music schools, music education, music school students, teachers)

Sažetak
Glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj ne organizira se samo u općeobrazovnim, nego i u glazbenim školama. To su škole koje predstavljaju odvojen (paralelan) odgojno-obrazovni sustav koji se također financira od strane države. Glazbene škole upisuju ona djeca koja se žele mnogo intenzivnije baviti glazbom. U njima, osim što se svladava vještina sviranja nekoga instrumenta, stječu se znanja iz teorije glazbe, razvijaju se ritamske i intonativne vještine te glazbena kreativnost. U srednjoj glazbenoj školi učenici stječu i znanja iz područja harmonije, polifonije, glazbenih oblika te iz povijesti glazbe. Budući da učenici paralelno polaze i općeobrazovnu i glazbenu školu (što je veliko opterećenje kako za učenike tako i za njihove roditelje) važno je nastavu u glazbenim školama organizirati što bolje. Učenicima se treba omogućiti stjecanje potrebnih glazbenih znanja i vještina, ali istovremeno i zadržati njihov interes za intenzivnije bavljenje glazbom kroz duži niz godina. Prema prijedlogu Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje kompetencije učenika po završetku umjetničkoga obrazovanja razvijaju se u područjima oblika mišljenja, oblika rada te korištenja alata i kompetencija za osobni i socijalni razvoj (tzv. generičke kompetencije). Prema tom dokumentu buduće umjetničko obrazovanje trebalo bi ponuditi izbor diferenciranih umjetničkih programa ; od profesionalnih, kvalifikacijskih do programa za osobni razvoj. Istraživanjem smo željeli ispitati mišljenja i stavove sadašnjih i bivših učenika te učitelja glazbenih škola koje su prednosti i nedostatci trenutnoga glazbenoga obrazovanja. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupke koristit ćemo anketiranje i procjenjivanje, a kao instrumente anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristit ćemo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Očekujemo da će rezultati istraživanja koristiti svima koji će se uključiti u daljnju razradu i implementaciju Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Svalina (autor)

Avatar Url Zrinka Šimunović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Šimunović, Zrinka; Svalina, Vesna
Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka / Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2019. str. 128-129 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimunović, Z. & Svalina, V. (2019) Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena. U: Peko, A., Dubovicki, S., Varga, R. & Huljev, A. (ur.)Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka.
@article{article, year = {2019}, pages = {128-129}, keywords = {Glazbene \v{s}kole, glazbeno obrazovanje, u\v{c}enici glazbenih \v{s}kola, nastavnici}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena}, keyword = {Glazbene \v{s}kole, glazbeno obrazovanje, u\v{c}enici glazbenih \v{s}kola, nastavnici}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {128-129}, keywords = {Music schools, music education, music school students, teachers}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Music Education and the Challenges of a New Era}, keyword = {Music schools, music education, music school students, teachers}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font