Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena (CROSBI ID 693118)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka / Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. et al. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 128-129

Podaci o odgovornosti

Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna

hrvatski

Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena

Glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj ne organizira se samo u općeobrazovnim, nego i u glazbenim školama. To su škole koje predstavljaju odvojen (paralelan) odgojno-obrazovni sustav koji se također financira od strane države. Glazbene škole upisuju ona djeca koja se žele mnogo intenzivnije baviti glazbom. U njima, osim što se svladava vještina sviranja nekoga instrumenta, stječu se znanja iz teorije glazbe, razvijaju se ritamske i intonativne vještine te glazbena kreativnost. U srednjoj glazbenoj školi učenici stječu i znanja iz područja harmonije, polifonije, glazbenih oblika te iz povijesti glazbe. Budući da učenici paralelno polaze i općeobrazovnu i glazbenu školu (što je veliko opterećenje kako za učenike tako i za njihove roditelje) važno je nastavu u glazbenim školama organizirati što bolje. Učenicima se treba omogućiti stjecanje potrebnih glazbenih znanja i vještina, ali istovremeno i zadržati njihov interes za intenzivnije bavljenje glazbom kroz duži niz godina. Prema prijedlogu Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje kompetencije učenika po završetku umjetničkoga obrazovanja razvijaju se u područjima oblika mišljenja, oblika rada te korištenja alata i kompetencija za osobni i socijalni razvoj (tzv. generičke kompetencije). Prema tom dokumentu buduće umjetničko obrazovanje trebalo bi ponuditi izbor diferenciranih umjetničkih programa ; od profesionalnih, kvalifikacijskih do programa za osobni razvoj. Istraživanjem smo željeli ispitati mišljenja i stavove sadašnjih i bivših učenika te učitelja glazbenih škola koje su prednosti i nedostatci trenutnoga glazbenoga obrazovanja. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupke koristit ćemo anketiranje i procjenjivanje, a kao instrumente anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristit ćemo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Očekujemo da će rezultati istraživanja koristiti svima koji će se uključiti u daljnju razradu i implementaciju Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje.

Glazbene škole, glazbeno obrazovanje, učenici glazbenih škola, nastavnici

nije evidentirano

engleski

Music Education and the Challenges of a New Era

nije evidentirano

Music schools, music education, music school students, teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

128-129.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka

Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. ; Huljev, A.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-82-3

Podaci o skupu

Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

predavanje

16.05.2019-17.05.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice