Kurikulski pristup u organizaciji poučavanja Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti (CROSBI ID 693117)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimunović, Zrinka
hrvatski
Kurikulski pristup u organizaciji poučavanja Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
Nacionalnim okvirnim kurikulom postavljeni su temelji za izradu predmetnih kurikula i pratećih kurikulskih dokumenata, postizanje usklađivanja svih razina odgoja i obrazovanja te uvođenje kurikulskog pristupa učenju i poučavanju u odgojno-obrazovnom sustavu. Glavna značajka kurikulskog pristupa je usmjerenost prema učeničkim kompetencijama i postignućima (ishodima) što je u suprotnosti od poučavanja usmjerenog prema sadržajima. Kurikulskim dokumentima postavljene su glavne odrednice za implementaciju kurikulskog pristupa poučavanju kojom bi se uvele veće promjene u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Predmetnim kurikulom za Glazbenu kulturu i Glazbenu umjetnost postavljene su domene ili područja organizacije nastave, odgojno-obrazovni ishodi, načini učenja i poučavanja te vrednovanje. Nakon pripreme dokumenata slijedi najvažniji i najopsežniji dio pripreme uvođenja kurikulskog pristupa u škole, a to je priprema učitelja i stručnih suradnika te provedba eksperimentalnog uvođenja kurikula u odabrane škole. Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokreće ksperimentalni program u koji su uključene 74 škole školske godine 2019./2020. Programom će se ispitati novi kurikuli, različiti oblici rada i metode poučavanja te različita nastavna sredstva. Stručna priprema učitelja i stručnih suradnika većim će se dijelom odvijati u virtualnom okruženju, a pokrit će područja kurikulskog planiranja, postavljanje učeničkih ishoda, načina vrednovanja vezane uz pojedini predmet kao i pojedine opće teme. Nakon eksperimentalnog programa uslijedit će vrednovanje i analiza programa kao i samih kurikula. Nakon mogućih izmjena implementacija kurikulskog pristupa ostvarila bi se u svim osnovnim i srednjim školama. U radu će biti riječi o pripremi za provedbu i samoj provedbi eksperimentalnog programa u okviru predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost.
Glazbena kultura ; Glazbena umjetnost ; eksperimentalni program ; kurikulski pristup ; osnovne i srednje škole
nije evidentirano
engleski
Curricular Approach to the Music Lessons Organization in Schools
nije evidentirano
teaching Music ; experimental program ; curricular approach ; primary and secondary schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-73.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Svalina, Vesna
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-77-9
Podaci o skupu
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
predavanje
11.04.2019-13.04.2019
Osijek, Hrvatska