Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena frekvencijskih pretvarača u sustavima propulzije plovnih objekata (CROSBI ID 434034)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Stojsavljević, Toni Primjena frekvencijskih pretvarača u sustavima propulzije plovnih objekata / Valčić, Marko (mentor); Zadar, Pomorski odjel, . 2019

Podaci o odgovornosti

Stojsavljević, Toni

Valčić, Marko

hrvatski

Primjena frekvencijskih pretvarača u sustavima propulzije plovnih objekata

Frekvencijski pretvarači su uređaji energetske elektronike koji su u konceptu dizel električne propulzije glavni element regulacije porivnih elektromotora. Omogućuju finu regulaciju momenta porivnika što je od izuzetne važnosti u sustavima dinamičkog pozicioniranja plovnih objekata. Kao porivni elektromotori visokih snaga upotrebljavaju se asinkroni i sinkroni elektromotori. Radi jednostavnosti regulacije, pojedini plovni objekti su opremljeni sinkronim motorima s permanentnim magnetima uz konstruktivna ograničenja primijenjene snage. Najčešće primijenjeni frekvencijski pretvarači na plovnim objektima su: pretvarač s utisnutim naponom, pretvarač s utisnutom strujom, izravni pretvarači, istosmjerni pretvarači. Azimutni gondolski propulzori su najčešće ugrađivani propulzori na plovilima s dizel električnom propulzijom radi jednostavnosti konstrukcije, smanjenih gubitaka u prijenosu snage i poboljšanih hidrodinamičkih svojstava. S obzirom na oscilacije razvijene snage i momenta, pri regulaciji porivnih elektromotora vrši se regulacija momenta, dok se pri regulaciji pogonskih elektromotora pomoćnih strojeva i uređaja vrši regulacija brzine vrtnje. Da bi se omogućila regulacija momenta elektromotora potrebno je razviti matematički model sustava. Elektromotor se prebacuje iz trofaznog sustava putem Parkovih transformacija u dvofazni referentni okvir sa dvije osi (d-q) gdje je moguće relativno jednostavnim matematičkim operacijama izvršiti regulaciju elektromotora s obzirom na pojedine veličine. Vektorsko upravljanje momentom temelji se na upravljanju orijentacijom magnetskih polja u stroju, odnosno zadržavanjem električnog kuta od 90° između komponenata rotora i statora. Na ovaj način regulacijom jakosti struje statora i_S izravno reguliramo moment stroja. Metodom izravnog upravljanja momentom se djeluje na ulančani tok statora ψ_S čime se izravno regulira moment. Promjenu vrijednosti ψ_S vršimo na način da ovisno o regulacijskim odstupanjima momenta i toka odabiremo odgovarajući vektor napona iz odgovarajuće tablice stanja i vrijeme zadržavanja odabranog vektora Δt.

frekvencijski pretvarači ; dizel električna propulzija ; regulacija momenta porivnog elektromotora ; izravno upravljanje momentom ; vektorsko upravljanje momentom

nije evidentirano

engleski

Application of frequency converters in ship propulsion systems

nije evidentirano

frequency converters ; diesel-electric propulsion ; thruster torque control ; direct torque control ; torque vector control

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

15.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski odjel

Zadar

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport