Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tradicijska kultura i zavičajna nastava: interkulturalni pristup (CROSBI ID 693088)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Hrvatić, Neven Tradicijska kultura i zavičajna nastava: interkulturalni pristup. 2014

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Tradicijska kultura i zavičajna nastava: interkulturalni pristup

Ako znamo da hrvatsku tradicijsku kulturu obilježava izrazita raznolikost, zbog utjecaja kultura s kojima su Hrvati tijekom povijesti dolazili u dodir, razvidna je potreba interkulturalnog pristupa u zavičajnoj nastavi. Budući da se na relativno malom području Hrvatske pronalazi vrlo raznolika etnografska baština, cilj je konceptualizacije zavičajne nastave da učenje o tradiciji, prošlosti, materijalnoj i nematerijalnoj kulturi jača zavičajni identitet (međupredmetne teme, timski rad u nastavi, kooperativni pristup...) U strukturi nacionalnog/školskog kurikuluma hrvatska tradicijska kultura, zavičajna nastava i interkulturalni odnosi predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da se u okviru promjena odgoja i obrazovanja, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veća pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema drugačijima, odgoju za različitost. U multikulturalnom društvu, kakvo je hrvatsko (i europsko), ulogu tradicijske kulture i zavičajne nastave treba sagledati i u kontekstu njegovanja zavičajnih vrijednosti i očuvanja baštine. Neposredne implikacije novih pristupa u pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini, nacionalnom kurikulumu i implementaciji u (školskoj) praksi: poticanje učenja jezika (dijalekta), povijesti i kulture zavičaja, ali i usvajanje europskih vrijednosti, odgoju za solidarnost, osnaživanje osobnosti i samopouzdanja učenika, razvijanje motivacije za učenje (promjene u načinu rada), (su)konstrukciji školskog kurikuluma, a prema interkulturalnoj školskoj zajednici.

tradicijska kultura, zavičajna nastava, interkulturalizam, kurikulum

nije evidentirano

engleski

Traditional culture and native teaching: an intercultural approach

nije evidentirano

traditional culture, native teaching, interculturalism, curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2014.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Okrugli stol - Tradicijska kultura u funkciji razvoja turizma

pozvano predavanje

13.06.2014-13.06.2014

Pitomača, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija