Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri (CROSBI ID 67218)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Panić, Filip ; Višnjić-Jevtić, Adrijana
hrvatski
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri
Izbjegavanje potencijalno rizičnih situacija i (pre)velika zaštita djece ograničava prilike za cjelovito učenje djece. Pojam rizične igre (igre koja uključuje potencijalno opasne aktivnosti djece) javlja se najčešće u kurikulima ranoga i predškolskoga odgoja skandinavskih zemalja. Rizična igra omogućava djetetu suočavanje s potencijalno opasnim problemskim situacijama koje mogu potaknuti dijete na učenje i istraživanje rješenja. Ova vrsta igre omogućava djetetu suočavanje sa stresnim situacijama te doprinosi razvoju strategija za rješavanje takvih situacija. Polazeći od pretpostavke da većina odraslih nastoji zaštititi dijete od rizične igre opravdano je bilo istražiti stavove roditelja i odgojitelja prema istoj. Cilj ovog rada je istražiti povezanost spola, dobi, stupnja obrazovanja roditelja i odgojitelja te radnoga iskustva odgojitelja sa stavovima prema rizičnoj igri. Istraživanje je provedeno na uzorku od 316 ispitanika, od čega je 279 roditelja i 37 odgojitelja. U istraživanju je korištena skala The Tolerance to Risk in Risky Play Scale (TRiPS) koja sadrži pitanja u kojima su opisane aktivnosti za djecu, a služe za ispitivanje tolerancije odraslih na rizik u dječjoj igri. U istraživanju su pronađene statistički značajne razlike u mišljenjima između roditelja i odgojitelja prema rizičnoj igri. Također, utvrđena je statistički značajna razlika u samoprocjeni stavova prema rizičnoj igri s obzirom na obrazovanje ispitanika.
dijete rane i predškolske dobi ; prezaštićivanje djeteta ; rizična igra ; rizik
nije evidentirano
engleski
Parent's and teachers' self perception towards risky play
nije evidentirano
early and preschool child ; child overprotection ; risky game ; risk
nije evidentirano
Podaci o prilogu
227-235.
objavljeno
Podaci o knjizi
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani)
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2020.
978-953-8115-76-9