Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika (CROSBI ID 692889)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Tuksar, Sunčana Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 141-152

Podaci o odgovornosti

Tuksar, Sunčana

hrvatski

Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika

Rad je inspiriran istraživanjem kojeg su proveli Zaher et al. (2001) i Daskalovska (2014). Riječ je o usputnom usvajanju vokabulara engleskog jezika pomoću izvornog teksta (engl. incidental vocabulary acquisition). Autori su prvo testirali predznanje vokabulara ispitanika (engl. vocabulary level exam), a potom su mjerili sljedeće: a) korelaciju između poznavanja ciljanih riječi izvornog teksta prije i nakon 142 čitanja, b) utjecaj koji ponavljanje ciljanih riječi u tekstu ima na njihovo usvajanje (engl. word frequency), i c) korelaciju između usvojenih ciljanih riječi zadanog teksta i predznanja vokabulara ispitanika. Nakana je ovog rada metodološki se nadovezati na spomenuta istraživanja, uz dva nova aspekta. Jedan se odnosi na testiranje stupnja znanja engleskog jezika ispitanika (engl. proficiency level), umjesto predznanja vokabulara. Drugi se aspekt odnosi na izmjenu korpusa u izvorni filmski tekst na engleskom jeziku. Istraživanje je provedeno u ljetnom semestru akademske 2014./15. godine na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli. Sudjelovalo je 40 studenata prve godine Interdisciplinarnog preddiplomskog studija Kultura i turizam, u sklopu obaveznog kolegija Engleski jezik. Cilj je razmotriti sljedeća pitanja: 1. Može li gledanje filma utjecati na usputno usvajanje vokabulara engleskoga jezika (engl. incidental vocabulary acquisition)?, 2. Postoji li korelacija između stupnja predznanja ispitanika i vokabulara naučenog nakon gledanja filma?, 3. Postoji li korelacija između broja ponavljanja ciljanih riječi u filmu i njihova usvajanja?. Rezultati predtesta i posttesta pokazuju da gledanje filma ima pozitivan učinak na usvajanje vokabulara, tj. da filmski tekst doprinosi usvajanju novih riječi kod ispitanika. S druge strane, izostanak korelacije ukazuje da prethodno znanje ispitanika, kao i učestalost ponavljanja riječi u filmu nema značajni utjecaj na usvajanje vokabulara. Dakako, rezultati raznih istraživanja mogu se razlikovati. U ovome slučaju, rezultati ukazuju na relevantnu dimenziju ovakvog modela usvajanja engleskog jezika jer sugeriraju da filmski tekst, kao i onaj standardni, korišten u originalnim istraživanjima, doprinosi usputnom usvajanju vokabulara. Što se pak tiče korelacija iz prvog i drugog ciljanog pitanja, sugerira se ponoviti istraživanje.

engleski kao strani jezik ; nastava engleskog jezika ; usputno usvajanje vokabulara ; film ; tekst ; testiranje

nije evidentirano

engleski

Film and the English Language Incidental Vocabulary Acquisition

nije evidentirano

English as a foreign language ; English language teaching ; incidental vocabulary acquisition ; film ; text ; testing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

141-152.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra

Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-33-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija