Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika (CROSBI ID 692889)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tuksar, Sunčana
hrvatski
Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika
Rad je inspiriran istraživanjem kojeg su proveli Zaher et al. (2001) i Daskalovska (2014). Riječ je o usputnom usvajanju vokabulara engleskog jezika pomoću izvornog teksta (engl. incidental vocabulary acquisition). Autori su prvo testirali predznanje vokabulara ispitanika (engl. vocabulary level exam), a potom su mjerili sljedeće: a) korelaciju između poznavanja ciljanih riječi izvornog teksta prije i nakon 142 čitanja, b) utjecaj koji ponavljanje ciljanih riječi u tekstu ima na njihovo usvajanje (engl. word frequency), i c) korelaciju između usvojenih ciljanih riječi zadanog teksta i predznanja vokabulara ispitanika. Nakana je ovog rada metodološki se nadovezati na spomenuta istraživanja, uz dva nova aspekta. Jedan se odnosi na testiranje stupnja znanja engleskog jezika ispitanika (engl. proficiency level), umjesto predznanja vokabulara. Drugi se aspekt odnosi na izmjenu korpusa u izvorni filmski tekst na engleskom jeziku. Istraživanje je provedeno u ljetnom semestru akademske 2014./15. godine na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli. Sudjelovalo je 40 studenata prve godine Interdisciplinarnog preddiplomskog studija Kultura i turizam, u sklopu obaveznog kolegija Engleski jezik. Cilj je razmotriti sljedeća pitanja: 1. Može li gledanje filma utjecati na usputno usvajanje vokabulara engleskoga jezika (engl. incidental vocabulary acquisition)?, 2. Postoji li korelacija između stupnja predznanja ispitanika i vokabulara naučenog nakon gledanja filma?, 3. Postoji li korelacija između broja ponavljanja ciljanih riječi u filmu i njihova usvajanja?. Rezultati predtesta i posttesta pokazuju da gledanje filma ima pozitivan učinak na usvajanje vokabulara, tj. da filmski tekst doprinosi usvajanju novih riječi kod ispitanika. S druge strane, izostanak korelacije ukazuje da prethodno znanje ispitanika, kao i učestalost ponavljanja riječi u filmu nema značajni utjecaj na usvajanje vokabulara. Dakako, rezultati raznih istraživanja mogu se razlikovati. U ovome slučaju, rezultati ukazuju na relevantnu dimenziju ovakvog modela usvajanja engleskog jezika jer sugeriraju da filmski tekst, kao i onaj standardni, korišten u originalnim istraživanjima, doprinosi usputnom usvajanju vokabulara. Što se pak tiče korelacija iz prvog i drugog ciljanog pitanja, sugerira se ponoviti istraživanje.
engleski kao strani jezik ; nastava engleskog jezika ; usputno usvajanje vokabulara ; film ; tekst ; testiranje
nije evidentirano
engleski
Film and the English Language Incidental Vocabulary Acquisition
nije evidentirano
English as a foreign language ; English language teaching ; incidental vocabulary acquisition ; film ; text ; testing
nije evidentirano
Podaci o prilogu
141-152.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra
Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-33-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096