Sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001 2015 u funkciji restrukturiranja sustava upravljanja (CROSBI ID 281437)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača, Miroslav
hrvatski
Sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001 2015 u funkciji restrukturiranja sustava upravljanja
Kvalitetnije pozicioniranje na tržištu i povećanje konkurentnosti, od svake organizacije zahtijeva stalno poboljšavanje sustava upravljanja. S tim ciljem većina organizacija u jednoj od razvojnih faza pristupa promjenama koje se obično nazivaju restrukturiranjem. Pritom se obično napravi temeljna pogreška, a to je što se jasno ne definira objekt restrukturiranja i što nositeljima aktivnosti restrukturiranja nisu poznati strukturni elementi sustava upravljanja organizacije, uslijed čega izostaje i očekivani rezultat. U ovom radu autor primjenom metoda znanstvene spoznaje, posebno analize, teorije sustava, modeliranja i sinteze, istražuje strukturne elemente sustava upravljanja karakteristične za svaku organizaciju, bez obzira na njezinu djelatnost i fizičku veličinu. Cilj ovog istraživanja je utvrditi jasnu strukturu sustava upravljanja i ulogu pojedinih strukturnih elemenata za funkcioniranje cjeline. Kao rezultat istraživanja autor predlaže model strukture sustava upravljanja sa svim strukturalnim elementima. Zaključak je da implementacija sustava upravljanja kvalitetom sukladno sa zahtjevima norme ISO 9001:2015 zahvaća sve strukturne elemente sustava upravljanja organizacije i tako predstavlja mehanizam za promjenu njihove strukture u cilju povećanja konkurentnosti. Za uspjeh ovog složenog procesa potrebno je ispuniti najmanje dvije pretpostavke: 1) jasno definirati sustav upravljanja i njegove strukturne elemente te 2) temeljito implementirati sustav upravljanja kvalitetom sukladno sa zahtjevima međunarodne norme ISO 9001:2015.
kvaliteta, restrukturiranje sustava upravljanja
Rad je prezentiran na savjetovanju Kvalitetom u svet, 2019. godine.
engleski
ISO 9001:2015 QUALITY MANAGEMENT SYSTEM...
nije evidentirano
: quality, restructuring of the management system
nije evidentirano