Generički model integriranog sustava upravljanja (CROSBI ID 692818)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača, Miroslav ; Buntak, Krešimir
hrvatski
Generički model integriranog sustava upravljanja
Sve više organizacija odlučuje se za modeliranje i implementaciju integriranog sustava upravljanja i certificiranje u skladu sa zahtjevima ISO normi. Složenije integracija sustava upravljanja teže je modelirati, dokumentirati, implementirati i njima upravljati. Svaki integrirani sustav upravljanja uključuje određeni model upravljanja koji u osnovi sadrži sve elemente upravljačke funkcije: planiranje, organiziranje, upravljanje resursima, odlučivanje i kontrolu. U složenim integracijama takva situacija može uzrokovati entropiju sustava upravljanja. Da se to ne dogodi, potrebno je osmisliti generički model koji obuhvaća sve elemente upravljačke funkcije i promovira procesni pristup. To je rezultat napora da se pojednostave modeli integriranog sustava upravljanja i olakša upravljanje takvim sustavima. Prije pojave Aneksa SL pokušalo se izgraditi generički model sustava upravljanja, a temeljna poteškoća bila je u tome što je svaka ISO norma za sustave upravljanja imala različitu strukturu. Usvajanjem Aneksa SL i usklađivanjem ISO normi za sustave upravljanja s Aneksom SL stvoreni su preduvjeti za stvaranje generičkog modela integriranog sustava upravljanja. Predmet ovog rada je generički model integriranog sustava upravljanja. Svrha ovog istraživanja je osmisliti generički model integriranog sustava upravljanja koji će biti primjenjiv za modeliranje integriranih sustava upravljanja u organizacijama u praksi. Primjenom općih i posebnih znanstvenih metoda spoznaje, autori su izgradili originalan model integriranog sustava upravljanja, primjenjiv na organizacije u praksi. Abstract: More and more organizations decide to model and implement an integrated management system by integrating the system and certifying it in accordance with ISO standards. The more complex integration of the management system is harder to model, document, implement and manage them. Each system that implements integration involves a certain management model, which essentially contains all the elements of the management function: planning, organizing, resource management, decision making and control. In complex integrations, such a situation could cause the entropy of the management system. If this did not happen it was necessary to design a generic model that encompasses all the elements of the management function and promotes the process approach. This is the result of efforts to simplify integrated management system models and facilitate the management of such systems. Prior to the appearance of Annex SL there was an attempt to create a generic model of management system, and the fundamental difficulty was that each ISO standard for management systems had a different structure. By adopting Annex SL and revision of ISO 9001:2015 and revision of other ISO standards for management systems, the preconditions for creating a generic model of integrated management system were created. The subject of this paper is a generic model of integrated management system. The main purpose of this research is to create a generic model of integrated management system that will be applicable to modelling integrated management systems in organizations in practice. By applying general and special scientific methods of cognition, authors introduce an original model of integrated management system, applicable to organizations in practice.
generički model ; integrirani sustav upravljanja ; kvaliteta
Indeksiranost: JEL EconLit
engleski
Generic Model of Integrated Management System
nije evidentirano
generic model ; integrated management system ; quality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
69-77.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
21. nacionalni i 7. međunarodni naučno stručni skup, Sistem kvaliteta uslov za uspešno poslovanje i konkurentnost
Punoševac, Zoran ; Jelenković, Ana ; Vesić, Ivan
Kruševac: Asocijacija za kvalitet i standardizaciju Srbije
978-86-80164-12-0
Podaci o skupu
21. nacionalni i 7. međunarodni naučno stručni skup, Sistem kvaliteta uslov za uspešno poslovanje i konkurentnost
pozvano predavanje
27.11.2019-29.11.2019
Kopaonik, Srbija