Suvremene uloge žene u obitelji iz perspektive studenata istočne Hrvatske (CROSBI ID 281356)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lukaš, Mirko ; Puhanić, Lucija
hrvatski
Suvremene uloge žene u obitelji iz perspektive studenata istočne Hrvatske
Društvene promjene ostavljaju velik utjecaj na obitelj, njezinu strukturu, čimbenike i njihove obiteljske uloge. Suvremena društva doživljavaju ekspanziju žena na tržištu rada, što se reflektira na njihov položaj i ulogu u obitelji. Uz tradicionalnu ulogu domaćice žena preuzima i profesionalnu angažiranost. Ona u obitelji uz financijski doprinos i dalje ostvaruje ulogu majke te brine o djeci i domaćinstvu. Teret većine kućanskih poslova ostao je zadaća žene kao i kod ranijih generacija. Ovo istraživanje je imalo za cilj ispitati stavove studenta istočne Hrvatske o ulogama žene u suvremenoj obitelji. Istraživanjem se nastoji odgovoriti koje su ženine uloge dominantne i u današnjim obiteljima u odnosu na tradicionalnu obitelj. U istraživanju je sudjelovalo 375 studenata (202 sudionika i 173 sudionice) sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Za provedbu istraživanja korišten je anketni upitnik. Obrada podataka provedena je deskriptivnom statistikom, t-testovima za nezavisne uzorke te jednosmjernom analizom varijance. Dobiveni rezultati imaju očekivane stavove u odnosu na ulogu s obzirom na spol i područje studija. Sudionici ispitivanja s društvenih, humanističkih te agrobiotehničkih znanosti pokazuju egalitarnije stavove prema ulogama žene u obitelji od ostalih sudionika.
dominantne uloge, egalitarni pogledi, neovisnost, područje studiranja, tradicionalni stavovi, zaposlena žena
nije evidentirano
engleski
Contemporary Roles of Women in the Family from the Perspective of the Students of Eastern Croatia
nije evidentirano
dominant roles, egalitarian views, employed woman, field of study, independence, traditional attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (2)
2020.
295-310
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.18.2.5
Povezanost rada
Pedagogija