Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave (CROSBI ID 67156)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Leburić, Anči Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave // Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave / Omeljčenko, Svitlana (ur.). Horlivka: Donbas State Pedagogical University, 2019. str. 29-45

Podaci o odgovornosti

Leburić, Anči

hrvatski

Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave

U tekstu autorica raspravlja o eksperimentalnim nacrtima u empirijskim istraživanjima nastave, smatrajuci ih najkorištenijima, pogotovo u drugoj polovini 20. st. kada su npr. anketna i slična kvantitativna istraživanja bila najzastupljenija u podrucju drustvenih i narocito edukativnih znanosti. Premda neki autori/-ce ističu pošast anketomanije u tim razdobljima, Leburic istice značaj takvih i sličnih metodoloških pristupa u istraživanjima nastave, kao i drugih pedagoških dimenzija ili aspekata. Kako je nastava vrlo kompleksan drustveni fenomen, eksperimentalni nacrti omogucuju istrazivacima da promatraju nastavu kao društveni fenomen bogat nizom procesa i odnosa, koji se ispituju pod točno određenim uvjetima, koji dopuštaju da se prati tijek pojave i da se ona svaki put uz ponavljanje tih uvjeta ponovno izazove. Tu je riječ o svojevrsnom „kontroliranom promatranju“ nastavnih fenomena, pri čemu se provjeravaju određene teorijske teze, zakoni, postavke i sl. U tekstu se razmatraju razlicite definicije eksperimentalnosti, kao i nedostaci eksperimentalnih pristupa u istraživanjima nastave, te koristenje eksperimenta kao istraživačke metode. Naime, istrazujuci nastavu javljaju se brojne poteskoce zbog njenih obilježja kao što su obim, neponovljivost većine oblika njenoga društvenog života, složenost i integritet. Kako bi priblizila znacaj i ulogu eksperimentalnosti, autorica razmatra uvjete njenoga korištenja u razlicitim istraživačkim situacijama. Konacno, Leburic zakljucuje da su potrebna intenziviranja metodoloških rasprava o ovakvim temama, jer se to čini posebno značajnim i relevantnim kada su u pitanju suvremenija istraživanja nastave, njihovo metodološko osuvremenjivanje i prilagođavanje istraživačkoga dizajna specifičnostima moderne nastave koja nastoji intenzivnije usklađivati svoje sastavne dijelove i aspekte koje je moguće vrednovati i objektivnije evaluirati.

eksperimentalnost ; društvena istraživanja ; nastava ; osuvremenjivanje pedagoških istraživačkih pristupa

nije evidentirano

engleski

Experimentality (Designs and Methods) in Teaching Researches

nije evidentirano

experimentality ; social research ; teaching ; modernizing pedagogical research approaches

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-45.

objavljeno

Podaci o knjizi

Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave

Omeljčenko, Svitlana

Horlivka: Donbas State Pedagogical University

2019.

978-617-7780-11-2

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Sociologija