Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave (CROSBI ID 67156)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Leburić, Anči
hrvatski
Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave
U tekstu autorica raspravlja o eksperimentalnim nacrtima u empirijskim istraživanjima nastave, smatrajuci ih najkorištenijima, pogotovo u drugoj polovini 20. st. kada su npr. anketna i slična kvantitativna istraživanja bila najzastupljenija u podrucju drustvenih i narocito edukativnih znanosti. Premda neki autori/-ce ističu pošast anketomanije u tim razdobljima, Leburic istice značaj takvih i sličnih metodoloških pristupa u istraživanjima nastave, kao i drugih pedagoških dimenzija ili aspekata. Kako je nastava vrlo kompleksan drustveni fenomen, eksperimentalni nacrti omogucuju istrazivacima da promatraju nastavu kao društveni fenomen bogat nizom procesa i odnosa, koji se ispituju pod točno određenim uvjetima, koji dopuštaju da se prati tijek pojave i da se ona svaki put uz ponavljanje tih uvjeta ponovno izazove. Tu je riječ o svojevrsnom „kontroliranom promatranju“ nastavnih fenomena, pri čemu se provjeravaju određene teorijske teze, zakoni, postavke i sl. U tekstu se razmatraju razlicite definicije eksperimentalnosti, kao i nedostaci eksperimentalnih pristupa u istraživanjima nastave, te koristenje eksperimenta kao istraživačke metode. Naime, istrazujuci nastavu javljaju se brojne poteskoce zbog njenih obilježja kao što su obim, neponovljivost većine oblika njenoga društvenog života, složenost i integritet. Kako bi priblizila znacaj i ulogu eksperimentalnosti, autorica razmatra uvjete njenoga korištenja u razlicitim istraživačkim situacijama. Konacno, Leburic zakljucuje da su potrebna intenziviranja metodoloških rasprava o ovakvim temama, jer se to čini posebno značajnim i relevantnim kada su u pitanju suvremenija istraživanja nastave, njihovo metodološko osuvremenjivanje i prilagođavanje istraživačkoga dizajna specifičnostima moderne nastave koja nastoji intenzivnije usklađivati svoje sastavne dijelove i aspekte koje je moguće vrednovati i objektivnije evaluirati.
eksperimentalnost ; društvena istraživanja ; nastava ; osuvremenjivanje pedagoških istraživačkih pristupa
nije evidentirano
engleski
Experimentality (Designs and Methods) in Teaching Researches
nije evidentirano
experimentality ; social research ; teaching ; modernizing pedagogical research approaches
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-45.
objavljeno
Podaci o knjizi
Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave
Omeljčenko, Svitlana
Horlivka: Donbas State Pedagogical University
2019.
978-617-7780-11-2